اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - 10 October 2020
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت اعلام کرد: در آخرین جلسه ستاد اقتصادی دولت تصمیم بر این شد که با همکاری وزارت کشور، شهرداری‌ها و وزارت صنعت معدن و تجارت، ۲۰ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود.
۲۰ هزار اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور اضافه می‌شودبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، علی ربیعی روز شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه مترو تجریش در خصوص کاهش ساعت کاری کارکنان دولت و اجرای دورکاری افزود: فعالیت سیستم اداری در صورت فقدان نیروی کار با مشکل مواجه می‌شود و از همین‌رو باید این مساله را به گونه‌ای مدیریت کرد که هم سیستم اداری دچار مشکل نشود و هم بتوان نکات بهداشتی را رعایت کرد.

وی همچنین در مورد دورکاری کارمندان دولت بیان کرد: تصمیم برای دورکاری کارمندان بر اساس نظام اداری گرفته می‌شود و اکنون نیز در شرایط لزوم حضور کارمندان به یک سوم کاهش یافته و ساعت کاری آنان هم کم شده است.

ربیعی اظهار داشت: باید تصمیم گیری بر اساس مورد مطالعه شده‌ باشد اما اکنون ادارات ما بهترین میزان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارد.

۲۰ هزار اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور اضافه می‌شود

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در آخرین جلسه ستاد اقتصادی دولت تصمیم بر این شد که با همکاری وزارت کشور، شهرداری‌ها و وزارت صنعت معدن و تجارت، ۲۰ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود.

وی ادامه داد: بخشی از این اتوبوس‌ها با نوسازی ناوگان فرسوده کشور و از محل بودجه در نظر گرفته شده سازمان برنامه و بودجه تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه مدیریت بیماری کرونا هم‌اکنون مهمترین نقطه ضعف ما مربوط به حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و اتوبوس است، تاکید کرد: بعد از شیوع کرونا یک دوم تعداد مسافران مترو و دو سوم مسافران اتوبوس کاهش یافته است.

ربیعی به علت کاهش سفرها با مترو و اتوبوس در دوره شیوع کرونا اشاره و اعلام کرد: تعدادی از افراد برای جابجایی یا از خودرو شخصی استفاده می‌کنند یا سفرهای زائد را حذف کرده‌اند.

سخنگوی دولت در خصوص کنترل و نظارت بر اماکنی مشابه پاساژها نیز افزود: متناسب با متراژ و شلوغی این اماکن کنترل‌ها بیشتر شده است و بازرسان نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف مختلف به ویژه نانوایی‌ها نظارت می‌کنند.




نام:
ایمیل:
* نظر: