اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - 07 October 2020
وزیر دفاع:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح مایه دلگرمی و اعتماد به نفس ملی و خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی در دریای طوفانی و مواج هجمه‌های استکبار هستند.
نیروهای مسلح عنصر اصلی قدرت آفرینی و پشتوانه پیشرفت کشور هستند
به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حاتمی در نشستی با فرماندهان ارشد نظامی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی  استان خراسان رضوی که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور مدیران عامل سازمان‌های وزارت دفاع در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ریشه‌های امنیت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان و جانبازان، ایثارگران و آزادگانی است که اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ایران در اشغال متجاوز بماند و با جانفشانی و شجاعت بی بدیل خود از خاک و حیثیت سرزمین ایران جانانه دفاع کردند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه طی دو جنگ جهانی اول و دوم، کشور ایران به رغم بی طرفی مورد تجاوز قرار گرفت و قحطی و سختی‌های زیادی دامن‌گیر مردم شد، افزود: علت عقب نشینی ایران در آن دوران وجود حاکمانی دست نشانده، بی تدبیر و بی خردی بود که از سر استیصال و نداشتن قدرت اعلام بی طرفی کردند.

وی با بیان موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: قرار گیری ایران در منطقه غرب آسیا و شرایط جغرافیایی این کشور به گونه‌ای است که به سبب دارا بودن منابع نفت، گاز، انرژی، آبراه‌ها و ثروت‌های مولد همواره مورد طمع دشمنان خواهد بود و این موضوع نشانگر آن است که ما همواره باید بر قدرت دفاعی و اقتدار ملی خود بیفزاییم.

وزیر دفاع کارنامه دفاع مقدس در تاریخ ایران را یک سند پر افتخار و غرور آمیز عنوان کرد و گفت: تجربه دفاع مقدس به سبب وجود رادمردان و انسان‌های تربیت یافته مکتب تشیع و همچنین وجود رهبری مقتدر، شجاع و الهی به استکبار جهانی و نظام سلطه نشان داد که ایران متجاوز را فقط دفع نمی‌کند بلکه او را دنبال، تعقیب و تنبیه می‌کند و این فرهنگ با الگوی دفاع مقدس در وجود ملت ایران نهادینه شد.

وی در همین زمینه تاکید کرد: هر کس در ذهن خود نسبت به این سرزمین مقدس گمانی بد، تعدی و تجاوز کند ملت ایران اسلامی همچون هشت سال دفاع مقدس متجاوزان و بدخواهان را تنبیه خواهند کرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به رغم تحریم‌های ظالمانه و شکننده علیه ملت ایران از امنیت پایدار برخورداریم، گفت:  تعامل و ارتباط تنگانگ نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و در عملیات‌هایی همچون ثامن الائمه(ع) به منصه ظهور رسید و امروز پس از گذشت ۴۰ سال از آن دوران، این تعامل و ارتباط گسترده، نیروهای مسلح را تبدیل به قدرتی واحد و پولادین کرده است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه نشست‌های مشترک با فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح گامی اساسی در راستای پیشرفت‌های دفاعی کشور قلمداد می‌شود، گفت: تعامل نیروهای مسلح و وزارت دفاع به گونه‌ای پایه‌ریزی شده است تا مدیران ارشد وزارت دفاع از نزدیک بتوانند اثربخشی دستاوردها و محصولات تولیدی خودشان را در صحنه عملیات و رزم ملاحظه کنند؛ لذا از این روی نظرات و دیدگاه‌های فرماندهان عرضه رزم برای مدیران صنعت دفاعی یک هدیه و نقطه‌ای عطفی برای بهتر شدن کیفیت تسلیحات راهبردی و محصولات وزارت دفاع تلقی می‌شود.
 
وزیر دفاع با بیان اینکه نیروهای مسلح در کنار ملت بزرگ ایران عنصر اصلی  قدرت آفرینی و پشتوانه پیشرفت‌های کشور در همه عرصه‌ها هستند، گفت: نیروهای مسلح  مایه دلگرمی و  اعتماد به نفس ملی و خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی در دریای توفانی و مواج هجمه‌های استکبار هستند.
 
در این جلسه  فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان خراسان رضوی نظرات و دیدگاه‌های خود را در راستای هر چه بهتر شدن بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران و افزایش سطح همکاری‌ها با وزارت دفاع مطرح کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: