اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - 07 October 2020
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در پیامی با تاکید بر لزوم عمل به توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا در ایام اربعین حسینی افزوده است که امسال اربعین حسینی را همه با توفیق پروردگار عالم به خواندن زیارت اربعین در منازل و ذکر توسل و مصیبت زنده نگه خواهیم داشت.
آیت الله نوری همدانی: امسال در خانه زیارت اربعین می‌خوانیم
به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی، وی در پیامی به همایش اربعین دانشگاه محقق اردبیلی آورده است: زیارت امام حسین(ع) و رفتن به کربلا و آن هم در ایام اربعین از افضل مستحبات است؛ اما عمل به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم و حفظ جان واجب است

پیام حاکی است: در این سال‌ها ملت عراق با بذل مال و با عشق وافر به حضرت ابا عبدالله(ع) خالصانه در خدمت زائران آن حضرت بوده اند و از هیچ کمکی دریغ ندارند. و اما امسال با وجود ویروس کرونا توفیق پیاده روی اربعین برای بسیاری از عزیزان سلب شد و بدون تردید همانطور که زیارت امام حسین(ع) و رفتن به کربلا و آن هم در ایام اربعین از افضل مستحبات است؛ اما عمل به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم و حفظ جان واجب است و خود ائمه معصومین(ع) نیز بر حفظ سلامتی و جان تاکید داشته اند.

پیام افزوده است: انشاءالله خداوند متعال این ویروس را از جامعه بشری بر طرف نماید و در آینده همگان همانند گذشته توفیق عزاداری را با همان شور و شعور حسینی برقرار کنند و البته حضور فعال در رسانه و فضای مجازی برای عظمت اربعین از ضروریات است.

در ادامه این پیام آمده است: بی شک عشق و ارادت به اهل‌بیت(ع) افتخار شیعیان است و این عاشقان روز به روز در حال افزایش است و اربعین اوج این دلدادگی است که حقیقت قیام سیدالشهداء(ع) را زنده نگه می دارد.

پیام حاکی است: زیارت اربعین با هزینه زیادی به دست آمده است در این زیارت اربعین می خوانیم که خون داده شد تا مردم عاقل و عالم شوند و یاد عاشورا و کربلا یک تاریخ مقطعی نیست بلکه مانور و مکتب و مدرسه ای است که تا قیامت به همین ترتیب باقی خواهد ماند و از این فرصت معنوی حداکثر استفاده را باید نمود.

در ادامه این پیام با اشاره به روایت هایی از پیامبراکرم (ص) افزوده است: حقیقتاً کشته شدن امام حسین(ع) چنان حرارتی در دل‌ها و قلوب مومنین ایجاد کرده است که هیچگاه به سردی نمی‌گراید. کربلا پاکترین بقعه روی زمین و از نظر حرمت واحترام از بزرگترین بقعه هاست و حقیقتاً کربلا از بوستان‌های بهشت است. در تربت قبر امام حسین(ع) شفای هر دردی است و بزرگترین دارو همان است.

پیام افزوده است: بر اساس روایت ها کسی که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر امام حسین(ع) باشد، اگر پیاده رود خداوند به هر قدمی که بر می‌دارد یک حسنه می‌نویسد و یک گناه از او محو می‌کند تا زمانی که به حائر حسینی برسد خداوند او را از جمله مصلحین و رستگاران و برگزیدگان می‌نویسد و هنگامی که اعمال زیارت و مناسکش تمام می‌شود، خداوند او را از جمله فائزین محسوب می‌فرماید و هنگامی که بخواهد مراجعت کند فرشتگان نزد او آمده و ابلاغ سلام رسول خدا(ص) را می‌کنند و می‌گویند که پبامبر به شما پیام داد که اعمال زندگی خود را از نو شروع کن؛ چرا که تمام گناهان گذشته ات آمرزیده شده است.

پیام ادامه داده است: روایت ها در فضائل زیارت امام حسین(ع) به ویژه در ایام اربعین آن حضرت به حدی زیادی است که در بعضی از روایات از وجوب و فرض بودن زیارت آن حضرت یاد شده و حتی برخی از فقهاء مانند علامه محمد تقی مجلسی و علامه محمد باقر مجلسی نظر مبارکشان بر این بوده است که برای کسانی که استطاعت این سفر را دارند، زیارت حضرت سید الشهداء(ع) در کربلا در عمرشان حداقل یکبار واجب است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: