اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - 07 October 2020
خبر خوش وزير نيرو از نشست هيئت دولت؛
وزير نيرو گفت: امروز هيئت وزيران پيشنهاد وزارت امور اقتصادي و دارايي و دستگاه‌هاي مرتبط را تصويب كرد كه بر اساس اين پيشنهاد مصرف‌كنندگان بزرگ اعم از 5 مگاوات و بالاتر، برق خود را از بازار بورس انرژي دريافت مي‌كنند.
مصرف‌كنندگان بزرگ، برق خود را از بورس انرژي دريافت مي‌كنندبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، «رضا اردكانيان» امروز چهارشنبه در حاشيه نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: يكي از مشكلاتي كه در بخش برق بويژه در روزهاي اخير با آن مواجه بوديم اين است كه با توجه به توليد بيش از 60 درصد برق توسط بخش خصوصي، توليد كنندگان اين بخش براي دريافت وجه برقي كه به شركت توانير به عنوان خريدار انحصاري برق مي‌فروشند، هم تابع قيمت‌هاي تكليفي و هم از بابت دريافت اين وجه با فاصله زماني قابل ملاحظه‌، گله‌مند بودند و ما يكي از بدهكاران عمده در اين عرصه بوديم.

وي با اشاره به مصوبه هيئت دولت گفت: در اينجا، تعاملي بين توليد كننده و مصرف كننده خواهد بود كه هم كمك بزرگي به توليد كنندگان براي دريافت سريع وجه برق است و هم اينكه بر اساس تجربه‌اي كه داريم پس از كشف قيمت، قيمت‌هاي مناسبي عايد مصرف‌كنندگان مي‌شود.

اردكانيان گفت: با مصوبه امروز هيئت وزيران، شركت توانير در اينجا نقش تنظيم كننده را دارد و اگر جايي بايد برقي بين مركز توليد و محل مصرف انتقال دهد، اين اقدام را انجام داده اما ديگر منحصرا خريدار نخواهد بود. اين حركتي است كه در ادامه به رشد و پويايي صنعت برق كمك بزرگي خواهد كرد. دستورالعمل اجرايي آن نیز طبق مصوبه هيئت وزيران آماده خواهد شد.

وزیر نیرو همچنين درباره برنامه وزارت نيرو براي لايروبي رودخانه‌ها خاطرنشان كرد: برنامه مهندسي رودخانه كه لايروبي بخشي از آن است بعد از سيل بهار 98 با شدت و حدت آغاز شده و پارسال موفق شديم 5 برابر متوسط سال هاي قبل اين عمليات را انجام دهيم.

وي اضافه كرد: نتيجه، اين شد كه چهار، پنج سيلاب بزرگي كه در جنوب و جنوب شرق كشور در نيمه دوم سال 98 و اوايل امسال داشتيم با حداقل خسارت و حداكثر بهره وري از سيلاب همراه شد و اين مسير امسال هم ادامه خواهد داشت و اميدواريم همانطور كه دستگاه قضايي همكاري دارد در آزادسازي حريم و بستر رودخانه‌ها هم بتوانيم تكاليف قانوني را انجام دهيم و نتيجه اين باشد كه در شرايط تغيير اقليم، آمادگي مواجه شدن با سال‌هاي خشك و تر را داشته باشيم و از سيلاب به عنوان منبع آب شيرين منفعت ببريم تا اين كه خداي ناكرده با خسارت مواجه شويم.




نام:
ایمیل:
* نظر: