اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 06 October 2020
درخواست زالی و استاندار تهران؛
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران و استاندار تهران در نامه‌ای مشترک به وزیر کشور خواستار اعمال محدودیت‌های جدید ازجمله افزایش عوارض بزرگراهی و جریمه رانندگی برای کاهش سفرهای غیرضروری هموطنان شدند.
محدودیت‌های تازه برای کاهش سفرهای بین استانی اعمال شودبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران دراین  نامه به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای کنترل و مهار بیماری کووید ۱۹ خواستار اعمال محدودیت ها، افزایش عوارض بزرگراهی و جرایم رانندگی و پرداخت هزینه های درمانی مسافرانی که در سفر مبتلا به کرونا می شوند برای کاهش سفرهای غیرضروری بین شهری و استانی شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: در راستای تحقق حداکثری راهبردهای مداخله ای برای تقلیل سرایت پذیری از طریق کاهش ارتباطات بین فردی و قطع زنجیره انتقال بیماری، اطلاع رسانی و اقدامات زیادی انجام شده اس  اما عده ای از هموطنان باوجود تمام توصیه ها ممکن است در تعطیلات پیش رو به سفرهای غیرضروری به خصوص به مناطق شمالی کشور بروند که این موضوع  نگرانی های شدیدی را در زمنیه کنترل بیماری کرونا ایجاد می کند.

زالی و محسنی بندپی در این نامه خواستار اعمال محدودیت های تازه برای کاهش سفرها در این تعطیلات شده و مواردی را برای تصویب در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پیشنهاد کردند.

افزاش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل سه تا پنج برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت کرده اند و تخصیص منابع حاصله از آن برای کمک به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از پیشنهادهای مطرح شده در این نامه است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران و استاندار تهران همچنین در این نامه خواستار افزایش مبلغ جریمه حداقل به میزان سه تا پنج برابر در صورت تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای غیربومی که به سایر شهرستان ها مسافرت می کنند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان مقصد شدند.

زالی و محسنی بندپی در این نامه تاکید کردند: با توجه به این که تعدادی از مسافران مذکور ممکن است در شهرستان های مقصد دچار بیماری کرونا شوند با استفاده از ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی مقصد نسبت به قرنطینه سازی این گونه افراد اقدام شود و در صورت ابتلا کلیه هزینه های درمان در مراکز بیمارستانی در استان مبدا و یا مقصد به طور کامل از بیمار اخذ شود.




نام:
ایمیل:
* نظر: