اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - 05 October 2020
به مناسبت هفته گردشگري و روز آتش‌نشان
ساخت جان پناه و استراحتگاه کوهنوردان به نام شهید آتش نشان امید عباسی در قله عقاب نشین لتمال تکمیل و برای استقبال از کوهنوردان و طبیعت دوستان در منطقه 22 افتتاح شد.
افتتاح جان‌پناه شهید آتش‌نشان امید عباسی در قله عقاب‌نشین لتمال
به گزارش خبرنگارعصرپرس، در راستاي اجراي طرح هاي گردشگري و طبيعت گردي به مناسبت هفته گردشگري و هفته تهران و با هدف تكريم فداكاران در عرصه هاي مختلف، و به مناسبت روز آتش‌نشان ويژه برنامه اي تحت عنوان افتتاحیه جان پناه شهید آتش نشان امید عباسی در قله عقاب نشین لتمال باحضور دکتر علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲، حبیبی رئیس گردشگری منطقه ۲۲،دکترادب معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه، خانم طائر معاون مالی، دیبا رئیس ناحیه 1سازمان آتش‌نشانی و جمعی از مدیران و پرسنل شهرداری برگزار شد.

علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 با حضور در برنامه کوهپیمایی به قله عقاب نشین لتمال (آسیاب باد) و مراسم افتتاحیه جان پناه شهید امید عباسی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان گفت: یکی از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری در این دوره، موضوع ورزش، طبیعت گردی و کوهنوردی بوده است که در این راستا تلاش شده از هرگونه فضای مناسبی که در اختیار داریم برای حضور مردم، همراه با ورزش و تحرک استفاده کنیم.

شهردار منطقه 22 با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت های به وجود آمده خاطر نشان کرد: شهروندان به ویژه جوانان که تحرک بیشتری دارند، می توانند با حضور در طبیعت و با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد نظر مسوؤلین بهداشتی کشور، بخشی از ناملایمات، تألمات و ناراحتی هایی که به واسطه این بیماری، گریبان‌گیر مردم شده است را کاهش دهند.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از دغدغه های فکری و محورهای کاری بنده طی سی سال خدمت موضوع آتش‌نشان‌ها بوده است افزود: خوشبختانه از آن زمان تا کنون، آتش‌نشان‌ها هم از جهت سازماندهی و هم از نظر جایگاه اداری در موقعیت و شرایط بهتری قرار گرفته و پیشرفت‌های خوبی داشته اند.

نوذرپور تصریح کرد: نیروهایی که در این سازمان جذب شده‌اند نیروهایی علاقمند و با انگیزه هستند که در طول مدت فعالیت شان، به واسطه جان فشانی‌هایی که برای حفظ جان و مال مردم داشته اند، اعتماد مردم را جلب کرده و مورد احترام آنها قرار دارند و قطعا آتش‌نشان‌ها، آبرو و سرمایه های اجتماعی شهرداری هستند.

شهردار منطقه 22 در ادامه در خصوص انتخاب نام شهید امید عباسی برای این جان پناه، گفت: نمونه قابل توجه و تقدیر آتش‌نشان ها، شهید امید عباسی است، کسی که برای نجات جان یک کودک، جان خود را فدا کرد و با مرگ و اهداء اعضای بدنش، جان چند تن دیگر را نجات داد و شهید عباسی تنها یک آتش‌نشان نبود، بلکه نجات جان انسانها کار او بود و قطعا و بی تردید این کار برای جامعه ایرانی و فرهنگی که در آن شهادت جایگاه بالایی دارد، بسیار ارزشمند است و به همین دلیل در بلندترین نقطه ارتفاعی کوههای این منطقه نام این جان پناه، به نام ایشان مزین شد.

وی متذکر شد: کوهنوردان با استراحت در این جان پناه، و قرائت فاتحه، یاد شهید امید عباسی را زنده نگه می دارند و این شهید والا مقام الگویی برای جوانان این کشور است، تا بدانند کسی که برای جان و مال مردم تلاش کند، جایگاه والایی در نزد خدا و مردم خواهد داشت.

به گفته نوذرپور، اگرچه برنامه های گردشگری، اجتماعی، پیاده روی و کوهپیمایی، بدلیل شیوع ویروس کرونا تا حدود زیادی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است، ولی این برنامه ها ادامه خواهند داشت و تلاش می کنیم که از ظرفیت های بیشتری در این مسیر استفاده کنیم.

شهردار منطقه 22 تصریح کرد: تمام تلاش من و همکارانم در طول دوره مدیریت شهری، این بود که بتوانیم از ظرفیت های طبیعت بکر و دست نخورده منطقه، به ویژه کوهها و بوستان های جنگل ها برای استفاده بهینه شهروندان بهره ببریم و به نام فضاهای عمومی و تفریحی در اختیار عموم جهت استفاده قرار دهیم چرا که منطقه 22 به دلیل نقش، کارکرد و قالبی که برای آن تعریف شده، یک منطقه تفرجگاهی است و می تواند در حوزه طبیعت گردی و ورزشی، یکی از قطب های گردشگری، مورد توجه همه شهروندان تهران باشد.

نوذرپور در پایان هدف از ساخت چنین مجموعه هایی از جمله دیارگاه "تیناز" و پیاده راه "سبز راه" که در این منطقه در حال شکل گیری است، علاقمند کردن مردم و به ویژه جوانان به ورزش و استفاده از فضاهای مناسب برای ایجاد نشاط و شادابی و ارتقاء روحیه آنان دانست.





نام:
ایمیل:
* نظر: