اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - 04 October 2020
در ملاقات مرزي اضطراري فرمانده مرزباني ناجا و کلانتر مرزی بدره عراق، مرزبانان دو کشور بر ممنوعيت کامل ترددهای مرزی در ایام اربعین تاکيد کردند.
تاکيد مرزبانان ايران و عراق بر ممنوعيت کامل تردد زائران در ایام اربعین
به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار "احمدعلي گودرزي" فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران با سرتيپ "محمد ياسين فرحان" کلانتر مرزی بدره کشور عراق دیدار و طرفين بر محدوديت ايجاد شده و ممنوعيت ترددها در مرزهاي دو کشور تاکيد کردند.

فرمانده مرزباني ناجا در اين ملاقات مرزي اضطراري گفت: روابط حسنه و حس برادري دو کشور، باعث ايجاد امنيت پايدار در مناطق مرزی شده و اميدوارم همواره برقرار و پایدار باشد، دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق دوست و برادر هستند و همکاري دوکشور همواره در چارچوب قوانين و مقررات مرزي و حسن همجواري بوده و خواهد بود.

سردار گودرزی در ادامه با قدردانی از عملکرد کلانتر بدره در اقدام مشترک در امنیت مرزها، اظهارداشت:  تأمین امنیت مرزها با همکاری مرزبانان دو کشور محقق می‌شود و این امر نیازمند توجه ویژه به گشت‌های مشترک و تعاملات دو سویه در نوار مرزی است.

با اقدام مشترک از هرگونه تردد غیرمجاز در مرزها جلوگیری خواهیم کرد

سرتيپ "محمد ياسين فرحان" کلانتر بدره عراق نیز در اين ديدار با تشکر از هماهنگي مسئولان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در اجراي طرح لغو مراسم اربعين به دليل ويروس کرونا، گفت: در کشور ما به دليل همه گيري ويروس کرونا، هيچ گونه تدارکي براي پذيرش زوار اربعين ديده نشده لذا ما با اقدام مشترک از هرگونه تردد غير مجاز در مرزها جلوگيري خواهیم کرد و از تمام توان خود براي پوشش خلاهاي مرزي استفاده مي کنیم.

کلانتر مرزی بدره عراق افزود: بر اساس دستور سلسله مراتب و در راستاي جلوگيري از شيوع بيماري کرونا در دوکشور مرز بر روي زائران بسته است و ما نیز از این موضوع اندوه‌گین هستيم، چرا که ما به حضور ميليوني زائران در اين ايام عادت کرده بوديم و اميدوارم هرچه زودتر اين بيماري ازبين رود تا دوباره ما شاهد حضور عاشقان اهل بيت در کشور خود باشيم.

گفتنی است، در پايان طرفين بر رعايت محدوديت ايجاد شده و ممنوعيت تردد در مرزهاي دو کشور تاکيد و مقرر شد با تقويت مرزها از ترددهاي غيرمجاز جلوگيري شود.#



نام:
ایمیل:
* نظر: