اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - 03 October 2020
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خبر داد:
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از افتتاح و بهره‌برداری از ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و اشتغالزایی روستایی و عشایری با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور خبر داد.
افتتاح ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه روستایی با حضور رییس‌جمهوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد امید روز شنبه در نشست خبری با عنوان روز روستا و عشایر اظهار داشت:۶ هزار و ۷۵۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد تومان، ۲۶ هزار و ۵۱۲ پروژه اشتغال‌زایی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ۷۱ هزار واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان که جمعا اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان است عصر دوشنبه به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رییس جمهوری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه گفت: روز ۱۵ مهرماه به عنوان روز روستا و عشایر شناخته شده است فرصتی ایجاد شود تا بتوانیم گوشه‌ای از خدمات نظام رو به روستاییان ارائه کنیم. حدود ۲۶ درصد از جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند. ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۳ هزار روستا زیر ۲۰ خانوار داریم. جمعیت روستایی ۲۰ خانوار کمتر از ۳ درصد جمعیت روستایی است یعنی بیش از ۹۷ درصد جمعیت کشور در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ساکن هستند.

امید با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت روز روستا اظهارداشت: عصر روز دوشنبه چهاردهم مهرماه با حضور رییس جمهوری و وزیران ومسئولین دستگاههای مرتبط در ۱۴ نقطه و استان کشور پروژه‌های مختلفی که دولت در عرصه روستایی و عشایری انجام داده، افتتاح می‌شود. 

وی گفت: وزارتخانه‌های تعاون،کارو رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت،درمان وآموزش پزشکی، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو که کار ویژه‌ای در مناطق روستایی و عشایری داشتند، همچنین نهادهای حاکمیتی کشور مثل کمیته امداد حضرت امام، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این برنامه حضور دارند.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور افزود: شش هزار و ۷۵۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد تومان در بخشهای مختلف بهداشت و درمان،‌مدرسه، راه و ارتباطات افتتاح می شود. در کنار آن ۲۶ هزار و ۵۱۲ پروژه اشتغال‌زایی در سطح کشور به بهره برداری می‌رسد که در مجموع ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه شده است.

وی یادآورشد: همچنین ۷۱ هزار واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بهره برداری می شود که این واحدها توسط مردم یا بنیاد مسکن ساخته شده است و در ساخت این واحدها هم از تسهیلات و هم کمکهای بلاعوض استفاده شده است.

 امید با بیان اینکه پروژه‌ها این است که همه در روستاها افتتاح می‌شود، گفت:  به دلیل شیوع کرونا امکان این که بتوانیم در قالب یک همایش و  با حضور مسوولین و وزیران مربوطه روز روستا را گرامی بداریم مقدور نشد . امسال علاوه بر برنامه‌ای که در حضور رئیس‌جمهوری خواهیم داشت، حتما در سفر معاون اول رئیس جمهور به یکی از استان‌های کشور، پروژه‌های روستایی بازدید و افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور گفت: در نیمه دوم مهرماه فرصتی در قالب سفرهای معاون اول رئیس جمهور ایجاد شده که حتما در یکی از مناطق استان‌های کشور پروژه‌های آن استان و حتی استان‌های دیگر را افتتاح کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: