اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - 02 October 2020
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین برنامه کاری خود در نخستین سفر استانی، عملیات اجرایی طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد را در شهرستان کوار استان فارس آغاز کرد.
آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در فارسبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، این طرح توسعه ای که فاز چهارم زنجیره تکمیل فولاد در مجتمع ذوب آهن پاسارگاد می باشد، در زمینه تولید انواع نورد و‌ کلاف فولاد های آلیاژی و کربنی ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال را دارد.

کاربرد محصولات تولیدی این فاز توسعه ای در حوزه تکمیل صنایع پایین دستی فولاد سازی، صنایع ساختمانی، الکترود و فنر سازی و ...می باشد.

این طرح که عملیات اجرایی آن امروز توسط علیرضا رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت» آغاز شده است، قرار است تا نیمه دوم سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، با راه اندازی این طرح توسعه ای برای ۸۷۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

برای راه اندازی این طرح ۵ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت ریالی و ۶۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی مورد نیاز می باشد.

گفتنی است که ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز این طرح انتخاب و قراردادهای لازم منعقد شده است و بخشی از هزینه خرید این ماشین آلات نیز پرداخت شده است.

در مراسم آغاز عملیات جابجایی این طرح وزیر صنعت معدن و تجارت به همراه جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه، مسئولین استان فارس و‌ نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.





نام:
ایمیل:
* نظر: