اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - 30 September 2020
وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی در نشست پیگیری طرح اقدام ملی مسکن از احیا و فعال شدن صندوق های زمین و ساختمان خبر داد و گفت: متقاضیان مسکن ملی، هرچه سریعتر تعیین تکلیف، شوند.
متقاضیان مسکن ملی سریعتر تعیین تکلیف شوندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست پیگیری طرح اقدام ملی مسکن که روز گذشته ۸ مهر در ساختمان دادمان با حضور معاونان بخش مسکن، بانک مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مسکن و مدیران کل راه و شهرسازی به شکل ویدیوکنفرانس برگزار شد، بر همراهی تمامی دست اندرکاران اجرای طرح در احداث و تحویل به موقع واحدهای مسکونی ملی تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی، گفت: اجرای مسکن ملی و تحویل به موقع آنها، خواست مردم و از آن مهم تر فرمان مقام معظم رهبری است. در همین رابطه نیز، چندی پیش، رهبر انقلاب تاکید کردند، پروژه اقدام ملی مسکن که شروع شده و بر اساس آن به مردم قولی داده شده است باید در همین دولت به مردم عملیاتی و تحویل شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، علاوه بر طرفیت بخش خصوصی از ظرفیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت توسعه مسکن، نیروهای مسلح و تمامی دستگاه ها استفاده شده و همه دستگاه ها به شکل یکپارچه آماده خدمت رسانی در خصوص اجرای مسکن ملی هستند.

اسلامی تصریح کرد: در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن، شیوه نامه ابلاغ شده و مسیرو راهکار مشخص است که انتظار می رود تمامی دست اندرکاران و عوامل اجرایی آن را دنبال کنند.

وی بر تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ملی تاکید کرد و گفت: باید هرچه سریعتر. اقدامات لازم برای پر کردن فاصله ۷۵ درصدی متقاضیان تعیین تکلیف نشده انجام شود.

اسلامی همچنین بر پیگیری و تشویق متقاضیان به واریز وجه تاکید کرد و توضیح داد: هرچه سریعتر پرونده متقاضیان تشکیل و مدارک آنها تکمیل و سایر عملیات اجرایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اهتمام ویژه به شروع پروژه ها و پیگیری به منظور آماده سازی، تهیه نقشه ها و استفاده از منابع در اختیار بانک، موردتاکید است.

اسلامی از احیای صندوق های زمین و ساختمان با پیگیری معاونت مسکن و ساختمان خبر داد و گفت: صندوق های زمین و ساختمان به منظور تامین مالی اجرای پروژه های مسکن، احیا می شود.

وی از تداوم جریان پایدار تولید مسکن خبر داد و گفت: تجربه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، نهادینه سازی و ایجاد هماهنگی و ظرفیت سازی برای تولید مسکن است. بدین معنا، تلاش می شود تا با احداث سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، کسری تولید مسکن در کشور پوشش داده شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: