اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - 28 September 2020
وزیر آموزش‌وپرورش
وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان بابیان اینکه پاسداران آرمان‌های شهدا در آموزش‌وپرورش تربیت می‌شوند، اظهار کرد: همه آرمان‌های انقلاب اسلامی را باید در آموزش‌وپرورش جستجو کرد.
پاسداران آرمان‌های شهدا در آموزش‌وپرورش تربیت می‌شوند
به گزارش عصرپرس از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش،  محسن حاجی میرزایی امروز(پنج‌شنبه) در گردهمایی مشترک اعضای پایگاه‌های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش‌وپرورش که به نام یادیاران و در محل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این هفته نقطه عطفی در تاریخ زندگی ما است زیرا هفته تجدیدعهد با امام و رهبری است. هفته دفاع مقدس هفته تجدید پیمان با خون شهیدان و ثمره تلاش‌های ایثارگران برای استمرار این راه مقدس است‌.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در دنیا جنگ‌ها با انگیزه‌های متفاوتی از اختلاف بین دو کشور یا طبیعت هوای نفسانی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: همه آنچه اساس شکل‌گیری این جنگ بود این بود که انقلاب نباشد، آرمان‌هایی که در دنیای امروز حرف متفاوتی می‌زند و نگاه‌های متفاوت دارد و قدرتمندان دنیا نمی‌پسندند که عده‌ای روی پای خود بایستند و از آرمان‌هایشان دفاع کنند، این نگاه قابل‌تحمل نبود.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وجه اصلی این دفاع مقدس، دفاع از آرمان‌های انقلاب بود، ادامه داد: دشمنان انقلاب وقتی به آرامش می‌رسیدند که ما دست از آرمان‌هایمان برداریم و علت اینکه جنگ 8 ساله تبدیل به یک حماسه بزرگ و یک گنج غنی شد که می‌تواند تاریخ و جامعه، نسل و آینده ما را تغذیه و احیا کند و استمرار ببخشد همان آرمان‌هایی بود که بر سر آن با امام (ره) پیمان بسته بودیم.

امام به ما یاد داد که روی پای خود بایستیم و از استقلال و شرف و عزت خود دفاع کنیم

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: امام به ما یاد داد که روی پای خود بایستیم و از استقلال و شرف و عزت خود دفاع کنیم. در چنین شرایطی دفاع مقدس شکل گرفت چنانکه در عاشورا حماسه‌ای خلق می‌شود که ۱۴۰۰ سال به انسان‌ها جان می‌دهد توان و حیات می‌بخشد و شور و شعور به انسان‌ها می‌دهد دفاع ما نیز جنسش عاشورایی بود.

الهام بخشی عاشورا به دلیل پیام عاشورا است و الهام بخشی دفاع مقدس نیز به دلیل پیام مقدس آن است

وی ادامه داد: در تمام دنیا حوادث تلخ و با خشونت وسیعی اتفاق می‌افتد، حتی خشن‌تر از رویداد عاشورا در دنیا اتفاق افتاده و می‌افتد، اما چرا عاشورا تجلی پیدا می‌کند و در قلوب همه شعله می‌شود. علتش نوع مواجهه اصحاب عاشورا با یک رویداد است و پیامی که آن‌ها حاملش بودند به این حادثه عظمت داده است، چرا سایر حوادث در اذهان نمانده است و الهام‌بخش نیست. الهام بخشی عاشورا به دلیل پیام عاشورا است و الهام بخشی دفاع مقدس نیز به دلیل پیام مقدس آن است و آن آرمان‌هایی که دفاع مقدس پیرامون آن شکل‌گرفته است؛ بنابراین تا زمانی که آرمان‌ها زنده باشد این جامعه زنده و بالنده است.

تا زمانی آرمان‌های انقلاب زنده باشد این جامعه زنده و بالنده است

حاجی میرزایی گفت: امروز هم در یک جنگ تمام‌عیار با یک دشمن قدار هستیم، در آن زمان با گلوله جان جوانان را هدف قرار می‌داد و امروز حیات و معیشت و اقتصاد مردم را نشانه گرفته‌اند لذا در برابر بزرگ‌ترین تهاجم تاریخ قرارگرفته‌ایم، تهاجمی که هزینه باورها، اعتقادات و آرمان‌های ما است. ما همچنان با امام و رهبری پیمان بسته‌ایم و سر عهدمان ایستاده‌ایم اما همواره تیر آن‌ها به سنگ خورده و اراده خداوند با ما بوده است و از هر راهی رفتند ناکام ماندند. این اراده خداوند است اگر ملتی بپا خیزد و درس ایثار و فداکاری را بیاموزد و دست‌آموز واقعی عاشورا باشد هیچ قدرتی بر او چیره نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر همه قدرت‌ها جمع شوند شاید زحمت ایجاد کنند اما نمی‌توانند ما را از مسیر خود دور کنند. معتقدم آرمان‌ها و مضامینی که در دفاع مقدس شکل گرفت آن‌قدر ظرفیت کاویدن دارد که می‌تواند به‌عنوان رویدادی که همه زندگی ما را در بربگیرد الهام‌بخش آینده ما نیز شود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: هرچند جنگ از شهریور ۵۹ آغاز و تا در سال ۶۷ تمام شد اما همچنان الهام‌بخش است و امروز آثارش را در جای‌جای ایران و منطقه مشاهده می‌کنیم که چقدر الهام‌بخش و امنیت بخش بوده است و توطئه‌های گوناگون دشمنان را نقش بر آب کرده است.

وی بسیج را یکی از دستاورد بزرگ دفاع مقدس خواند و اظهار کرد: بسیج یک شجره طیبه است؛ یعنی حضور همه مردم در پای آرمان‌های انقلاب، لذا هر جا که مردم با تمام وجود حاضر شدند موفق شدیم. بسیجیان الهام‌بخش هستند بسیجیان تضمین‌کننده اهداف آرمان‌های انقلاب هستند و در عرصه دفاع مقدس، سازندگی، سلامت و دفاع از حرم اهل‌بیت میدان‌داری کردند.

آموزش‌وپرورش انسان‌ها را برای یک زندگی شرافتمند و مقاومت هوشمندانه آماده می‌کند

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: اعتقاددارم همه آنچه انقلاب می‌خواهد در آموزش‌وپرورش است لذا آنچه خارج از آموزش ‌و پرورش انجام می‌شود هیچ‌کدام به اهمیت، شرافت و تأثیرگذاری در مقایسه با آموزش‌وپرورش نیست، بنابراین آموزش‌وپرورش انسان‌ها را برای یک زندگی شرافتمند و مقاومت هوشمندانه آماده می‌کند و جریان انقلاب را استمرار می‌بخشد و ارزش‌های انقلاب را سینه‌به‌سینه منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: در آموزش‌وپرورش انسان‌ها را در دوره طلایی زندگی‌شان در اختیارداریم؛ دوره شکل‌گیری شخصیت و یافتن هویت انسان‌ها، دوره‌ای که پایداری و استمرار دارد و همه آرمان‌ها باید در آموزش‌وپرورش جستجو شود.

حاجی میرزایی گفت: ترکیب بسیج فرهنگیان ترکیب جذابی است، در مهم‌ترین رسالت خودمان یعنی آینده سازی، تمدن سازی و احیای فرهنگ توحیدی و استمرار انقلاب اسلامی بیشترین بار امید و آرزوهایمان را در سبد آموزش‌وپرورش گذاشتیم بنابراین همه‌کسانی که در آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنند در حقیقت پاسداران اساسی آرمان شهدا در اینجا تربیت می‌شوند. بنابراین اگر کوتاهی کنیم دیگر قابل جبران نخواهد بود.

وی در پایان گفت: از خداوند می‌خواهم توفیق فهم بار سنگین مسئولیتی که بر دوش داریم را بفهمیم و امانت را به شایستگی به مقصود برسانیم و دین خود به انقلاب، شهدا، جانبازان و ایثارگران این است که رسالت خود را به‌درستی انجام دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: