اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - 24 September 2020
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اعلام کرد:
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای جلب اعتماد بخش خصوصی از ظرفیت‌های قوه قضائیه برای اجرای مصوبات استفاده می‌کند.
استفاده از ظرفیت قوه قضائیه برای اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، میثم زالی در ارتباط تصویری با برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب، افزود: در ابتدای شش ماهه دوم سال جهش تولید کارگروه رفع موانع جهش تولید به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی با اعلام اینکه این کارگروه ظرفیت بالایی دارد و به سرعت کار را می تواند به پیش ببرد، تصریح کرد: اگر در جایی احتمالاً قوانین مخل تولید وجود دارد این کارگروه به فرمان مقام معظم رهبری می‌تواند ورود کند و این قوانین مخل تولید را مرتفع کند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه ما به عنوان دولت برای فعالان بخش خصوصی باید جلب اعتماد کنیم، ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال 1397 به موجب ماده 21 قانون رفع موانع تولید ایجاد شد و 12 وزیر و رییس سازمان دولتی عضو این ستاد هستند که حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی به عهده این ستاد است.

زالی با تأکید بر اینکه به حکم قانون، مصوبات این ستاد برای تمامی دستگاه‌ها و شبکه بانکی لازم الاجرا است، گفت: از ظرفیت دادستانی کل کشور و قوه قضاییه نیز استفاده می کنیم و کمیته حمایت قضایی را تشکیل دادیم که اجرای مصوبات ستاد را با کمک این کمیته پیگیری می نماییم.

وی اضافه کرد: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جامع نگری لازم را دارند و باید انضباط لازم را به مجریان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شبکه بانکی با تعامل لازم بدهیم تا این مصوبات اجرا شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین گفت: 400 دادستان در سراسر کشور نیز برای اجرای صحیح مصوبات ستاد تسهیل با ما همکاری دارند و در صورت لزوم در موضوعات مربوطه ورود خواهند کرد.

زالی با اعلام اینکه خط قرمز ما تولید یک واحد تولیدی است، افزود: در یک شرایط حساس اقتصادی قرار داریم و در این شرایط باید تولیدکننده ها مورد حمایت قرار بگیرند.



نام:
ایمیل:
* نظر: