اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - 24 September 2020
روحانی:
رییس جمهوری، ورزش و گردشگری را برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری اجتماعی و هم برای افزایش نشاط و سلامت جوانان کشور مهم دانست و گفت : ورزش وگردشگری دو پایه ای هستند که می‌توانند نشاط و سلامت را برای جامعه به ارمغان بیاورند.
ورزش و گردشگری نشاط و سلامت را برای جامعه به ارمغان می‌آوردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بیست ‌و پنجمین هفته پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» پس از دستور افتتاح طرح‌های گردشگری و ورزشی در سراسر کشور،  افتتاح این طرح‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید از میراث فرهنگی که به دوران کهن و هزاران سال پیش است به خوبی هم حفاظت  و هم به خوبی معرفی کنیم.

رییس جمهوری افزود: ما باید از میراث فرهنگی که مربوط به دوران کهن و هزاران سال پیش است به خوبی حفاظت و معرفی کنیم و مردم جهان را دعوت کنیم تا این آثار را ببینند و بدانند این ملت دارای سوابق مهمی بوده است.

روحانی اظهار کرد: هر کس به ایران سفر می‌کند و به قطب‌های گردشگری سر می‌زند واقعا مسحور تمدن ایران عزیز و بزرگ ما قرار می‌گیرد و جهانیان می‌بینند که این ملت، بیش از هفت هزار سال سابقه تاریخی دارد و آثار تمدن آن در سرزمین ما آشکار است.  

وی گفت: در طول این هفت سال حرکت خوبی برای ثبت آثار تاریخی از یک طرف، بازگرداندن اشیای تاریخی از سوی دیگر که موفقیت بزرگ حقوقی ما بود انجام شد همچنین زمینه برای گردشگری داخلی و خارجی را آماده کردیم.  

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: در طول هفت سال ۷۰ درصد در ساخت هتل رشد داشتیم و در زمینه جذب گردشگر از ۴ میلیون گردشگر به ۸ میلیون گردشگر رسیدیم و اگر امسال کرونا نبود حتما گردشگران بیشتری داشتیم.  

روحانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: این بیماری کرونا مردم ما را در محاصره قرار داده و نمی‌گذارد مردم به گردشگری خود بپردازند و نمی‌گذارد گردشگر خارجی وارد شود، البته با سختی‌هایی که وجود دارد گردشگران خارجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد می‌شوند اما این داستان گذراست و در سال‌های آینده شاهد توسعه گردشگری و میراث فرهنگی در کشور هستیم.  

وی با اشاره به اهمیت ورزش گفت: مساله ورزش برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ هم برای سلامت مردم  و هم افتخارات ملی و شما ببینید که چه طور ورزش ملت را پای تلویزیون میخکوب می‌کند و در مسابقات مهم جهانی خیابان‌ها خالی می‌شود.  

رییس جمهوری با بیان اینکه در ورزش حرفه‌ای ساخت استادیوم‌ها، هتل‌های ورزش، تجهیزات لازم برای ارتقا در این عرصه مهم است، گفت: همین که پرچم ما به اهتزاز در می‌آید و تکنیک و توانمندی ورزشکاران ما حائز اهمیت است و سلامت جوانان و مردم برای ما مهم است.  

به موفقیت‌های بانوان در ورزش افتخار می‌کنیم 

روحانی تاکید کرد: به موفقیت‌های بانوان در ورزش افتخار می‌کنیم و این پیروزی‌ها نشان می‌دهد که تبلیغاتی که علیه ایران انجام می‌شود، نادرست بوده است چرا که اسلام دین آزادی است و دینی است که صحنه فعالیت اجتماعی را در چارچوب اخلاق اسلامی برای همه آماده کرده است.  

رییس‌جمهوری افزود: زنان ما در علم، سیاست، فعالیت اجتماعی حاضر هستند در همه انتخابات در صفوف رای گیری بخش بزرگی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و حتی در روزهای ملی و انقلابی و حوادثی که رخ می‌دهند زنان چون مردان حضور می‌یابند و در صحنه ورزش هم همچنین است.  

وی اظهارداشت:  زنان در مسابقات بین المللی با عفت و حجاب شرکت می‌کنند و قهرمان می‌شوند و این برای ما افتخاری است که خانم‌های ما در همه جا دوشادوش مردان برای آبادانی فعالیت می‌کنند.  

روحانی تاکید کرد: برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و نشاط و سلامت جوانان هم ورزش و هم گردشگری مهم است و هر دو پایه‌ای هستند که نشاط و سلامت را به ارمغان بیاورند.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: