اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۵ - 14 January 2017
شاخص کل بورس، نخستین رو کاری هفته را با رشد 254 واحدی آغاز کرد و در جایگاه 78 هزار و 876 واحدی قرار گرفت.
سرویس اقتصادی عصرپرس: در معاملات امروز (شنبه) نمادهای خودرویی و فلزی و معدنی با استقبال فعالان بازار سرمایه مواجه شدند، به طوری که با رشد خود، شاخص را بالا کشیدند.
به گزارش ایرنا، شرکت های پالایشی نیز که در روزهای اخیر از وضعیت مساعدی مواجه نبودند، امروز نیز با افت قیمت مواجه شده و مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

بر این اساس، نمادهای خودرو (ایران خودرو)، فملی (ملی صنایع مس)، خساپا (سایپا)، خپارس (پارس خودرو)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و آپ (آسان پرداخت پرشین) بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد امروز شاخص داشتند، در مقابل شپنا (پالایش نفت اصفهان) با افت خود بیشترین تاثیر منفی را در شاخص برجای گذاشت.

در معاملات امروز، بیش از یک میلیارد و 66 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 2 هزار و 457 میلیارد ریال در 56 هزار و 747 نوبت خرید و فروش شد.

همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز رشد کردند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 89 واحد، شاخص کل (هم وزن) 138 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 110 واحد، شاخص آزاد شناور 478 واحد، شاخص بازار اول 167 واحد، شاخص بازار دوم 612 واحد و شاخص 30 شرکت برتر 12 واحد افزایش یافت.

بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم سیمان فارس و خوزستان، توسعه معادن روی ایران، حق تقدم پارس خودرو، آسان پرداخت پرشین و معدن بافق تعلق گرفت.

حق تقدم بانک انصار، حق تقدم سبحان دارو، زامیاد، حق تقدم سرمایه گذاری مسکن و فرآورده های نسوز نیز از بیشترین کاهش قیمت برخوردار بودند.

کارشناسان، افزایش نرخ برخی سهام پیشرو در بازار امروز را ناشی از اصلاح بازار و در واکنش به افت آنها در هفته گذشته می دانند، بر این اساس، رشد پایدار را نمی توان از این سهام ها انتظار داشت.

معامله 49 میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس
شاخص کل فرابورس پس از رشد بیش از 2 واحدی تا اواسط ساعات معاملاتی، با افت همراه شد و در نهایت نزدیک به یک واحد ریزش کرد. به این ترتیب آیفکس (شاخص فرابورس) تحت تاثیر معاملات منفی در نمادهای مارون (پتروشیمی مارون) و شراز (پالایش نفت شیراز) در ارتفاع 829 واحدی ایستاد.

نخستین روز از هفته معاملاتی جدید فرابورس ایران با نقل و انتقال 172 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک ‌هزار و 281 میلیارد ریال در 20 هزار و 116 نوبت به پایان رسید.

همچنین در معاملات امروز، حدود 65 هزار ورقه تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش 49میلیارد ریال در دامنه قیمتی 709 تا 770 هزار ریال داد و ستد شد.


پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: