اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۵ - 14 January 2017
علی مطهری: حتی اگر رهبر انقلاب هم در مقام رهبری نبودند مورد هجوم واقع می‌شدند.
بیماری انقلاب از نگاه علی مطهری

عصرپرس: علی مطهری براین باور است این رویه که همه شخصیت‌ها باید کوبیده شوند مگر ولی‌فقیه، در واقع بیماری انقلاب ماست.

به گزارش عصرپرس، نائب رئیس مجلس در گفتگو با عصرایران گفت: «تندروی همیشه بد است. از اول انقلاب تا امروز هم هرجا تندروی کرده‌ایم به انقلاب ضربه زده‌ایم. از طولانی کردن تسخیر سفارت آمریکا بگیرید تا قتلهای زنجیره‌ای و توقیف همزمان چندین روزنامه و ممانعت از اظهارنظر منتقدان و احکام سنگین قضایی برای منتقدان سیاسی و تحریک دشمن برای وضع تحریمهای اقتصادی و تلاش برای اجرا نشدن برجام از طریق موشک‌پرانی و ایجاد بهانه‌های حقوق بشری برای دشمن و هر معترضی را فتنه‌گر خواندن، همه اینها به انقلاب ما ضربه زده است. اینها انقلابی‌گری نیست، اقداماتی است که از روی کم‌عقلی یا هواهای نفسانی و کسب قدرت به هر وسیله ممکن است.»

مطهری در پاسخ به این پرسش که اگر افرادی مانند مطهری، بهشتی، رجایی و باهنر در فضای امروز حضور داشتند، مورد تکریم بودند یا مورد هجمه قرار می‌گرفتند؟ گفت:«این پدیده که همه شخصیتها باید کوبیده شوند مگر ولی‌فقیه، در واقع بیماری انقلاب ماست. حتی اگر رهبر انقلاب هم در مقام رهبری نبودند مورد هجوم واقع می‌شدند. قطعاً شهدای بزرگ انقلاب هم اگر شهید نمی‌شدند مورد هجوم واقع می‌شدند. چون برخی معتقدند برای رسیدن به قدرت از هر وسیله‌ای می‌شود استفاده کرد. در واقع آفتی که امروز انقلاب ما دچار آن شده است آفت بی‌تقوایی و هواپرستی و کم‌شدن خلوص نیت‌هاست.»

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه اصولگراها در پدید آمدن این وضعیت نقش بیشتری دارند افزود: «اصول‌گراها مقصرند و یک ریشه آن برداشت غلط آنها از اصل ولایت‌فقیه و مقوله حفظ نظام و حساس نبودن نسبت به آزادی بیان و آزادی منتقد و مخالف و حقوق شهروندی است. ریشه دیگر آن قدرت‌پرستی است که برای آنکه رقیب سیاسی را از میدان به در کنند محدودیتها و محکومیتهایی برای او ایجاد می‌کنند که هرگز برای افراد گروه خود ایجاد نمی‌کنند و به اصطلاح رفتار دوگانه با گروه خود و گروه رقیب دارند و چون قوه‌قضائیه و نیروی نظامی در دست آنهاست دست بالا را دارند.»

او دلیل اصلی اقبال به اصلاح‌طلبان را عقل و وجدان آنها دانست و گفت: «دلیل نزدیک شدن این افراد به اصلاح‌طلبان عاقل بودن و زنده‌ بودن وجدان آنهاست، چون هیچ آدم عاقل و باوجدانی نمی‌تواند درباره تندرویهای سالهای اخیر قانع شود. اینها فهمیده‌اند که در خیلی از موارد اختلافی، حق با اصلاح‌طلبان است و در سالهای گذشته هم به آنها ظلم شده است و این که اصلاح‌طلب را مساوی ضد انقلاب و فتنه‌گر بدانیم یک خطای بزرگ است. در واقع بسیاری از اصول‌گرایان در سالهای اخیر به انحرافات فکری و تندرویهای جریان سیاسی خودشان وقوف پیدا کردند.»

پایان/

نام:
ایمیل:
* نظر: