اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - 21 September 2020
دومین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیتی بالغ بر 160 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.
دومین واحد گازی نیروگاه قشم به شبکه برق کشور متصل شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون ، امیر دودابی‌نژاد  مجری طرح‌ نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اعلام این خبر افزود:‌ در راستای توسعه تولید برق در جنوب شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه، نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت 500 مگاوات شامل دو گازی 170 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی در حال احداث است که دومین واحد گازی این نیروگاه نیز به شبکه برق کشور متصل شد.

وی ادامه داد:‌ راندمان بخش گاز نیروگاه 33 درصد و راندمان سیکل ترکیبی آن بیش از 49 درصد است که حدود 500 نفر در زمان احداث و یکصد نفر نیز در زمان بهره‌برداری این نیروگاه مشغول به کار خواهند بود.

مجری طرح‌ نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: سوخت اصلی نیروگاه گاز بوده و میزان مصرف گاز هر واحد نیز حدود 45 هزار مترمکعب در ساعت خواهد بود. همچنین با توجه به نیاز آبی جزیره قشم این واحد قادر به تولید روزانه هشت هزار مترمکعب آب شیرین خواهد بود.

دودابی‌نژاد با بیان اینکه تا پیش از این ظرفیت واحدهای تولید برق جزیره قشم کمتر از انرژی مورد نیاز منطقه بوده است، یادآور شد:‌ با اجرا و احداث این نیروگاه نه تنها نیاز الکتریکی جزیره توسط واحدهای مستقر در منطقه قشم به طور کامل برطرف خواهد شد، بلکه بخشی از تولید برق این جزیره به سرزمین اصلی نیز انتقال پیدا خواهد کرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با سرمایه‌‌گذاری 60 درصدی شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت 40 درصدی گروه مپنا در حال ساخت است.




نام:
ایمیل:
* نظر: