اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - 20 September 2020
در نشست شورای حمل و نقل و لجستیک عنوان شد:
وزیر راه و شهرسازی در نهمین نشست شورای حمل و نقل و لجستیک بر ارائه خدمات الکترونیک توسط دستگاه‌ها برای حذف مراجعات اجباری مردم تاکید کرد.
دستور وزیر راه و شهرسازی در برخورد قاطع با متخلفان کرونابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، دبیرخانه شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک، مصوبات نهمین نشست این شورا را که روز یکشنبه، پانزدهم شهریورماه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اعلام کرد.

در این نشست، چهار دستور مورد بررسی قرار گرفت که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

آخرین وضعیت حمل و نقل مسافر و بار و اقدامات انجام شده در اجرای مصوبات کمیته حمل و نقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا- کمیته حمل و نقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:

در این بخش، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گزارشی از آخرین وضعیت تردد بین‌‌المللی در شقوق چهارگانه حمل و نقل، تردد بین استانی در ایام تاسوعا-عاشورا، تسهیلات کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا و خدمات الکترونیکی ارائه شده برای کاهش مراجعات ارائه کرد. وزیر راه و شهرسازی نیز بر لزوم استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا توسط خدمات‌‌دهندگان و خدمات‌‌گیرندگان، تشدید نظارت بر همه بخش‌ها توسط هر یک از دستگاه‌های متولی و برخورد قاطع با متخلفان بر اساس مجازات‌های در نظر گرفته شده توسط ستاد ملی تاکید کرد.

آخرین اخبار وضعیت حمل و نقل منطقه‌ای- دفتر توسعه امور بین‌‌الملل:

در این بخش، گزارشی با محوریت آخرین اخبار کمیسیون مشترک برجام و نشست فوق‌‌‌العاده پیش‌‌رو وزرای حمل و نقل اکو در خصوص کرونا ارائه شد.

تحلیل آثار اقتصادی و خسارت‌های ناشی از شوک‌های محیط پیرامونی بر حمل و نقل دریایی کشور-سازمان بنادر و دریانوردی:

در این بخش، شاخص‌های مرتبط با حمل و نقل دریایی در تجارت و اقتصاد ایران و مکانیسم اثر شوک‌های محیط پیرامونی بر حمل و نقل دریایی با در نظر گرفتن بحران شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت و در پایان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر استمرار طرح‌های توسعه بنادر و ایجاد ظرفیت‌ در این بخش، علی‌رغم بحران اخیر تاکید کرد.

حمل و نقل سبز و پایدار – دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره‌‌وری حمل ونقل:

در این بخش، نخست، شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی حمل و نقل پایدار، استراتژی‌ها بررسی شد و سپس وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت این موضوع در توسعه زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل ریل‌‌پایه و توسعه آزادراه‌ها جهت کاهش حجم ترافیک، مصرف سوخت و صرفه‌‌جویی در زمان و کاهش استهلاک، تاکید کرد.

مهم‌ترین مصوبات نهمین نشست شورای حمل و نقل و لجستیک را در ادامه می‌خوانید:

۱-در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مقرر شد کلیه دستگاه‌های رگولاتور و خدمات‌‌‌دهنده نسبت‌‌به اعمال مجازات‌ها در دستورالعمل‌ها اقدام کرده و ضمن ارسال گزارش هفتگی برخورد قاطع با متخلفان برابر مقررات در نظر گرفته شده به ستاد مدیریت بحران مستقر در معاونت حمل و نقل، متخلفان را در رسانه‌ها معرفی نمایند.

۲- به منظور استفاده از فرصت به وجود آمده در ارتقای تکنولوژی، افزایش شفافیت و تسهیل ارائه خدمات به مردم، مقرر شد، کلیه دستگاه‌های مسئول تا پایان مهرماه، نسبت‌‌به حذف کلیه مراجعات حضوری اجباری مردم برای انجام امور اداری با جایگزین کردن خدمات الکترونیک اقدام کنند.

۳- به منظور تقویت اعمال مقررات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌‌ویژه در پایانه‌ها و ناوگان، مقرر شد هر یک از دستگاه‌ها در صورتی که به مصوبات تکمیلی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای برخورد با متخلفان نیاز دارند، درخواست خود را به معاونت حمل و نقل ارسال کنند.

۴- به منظور اجتناب از تمرکزگرایی و تقویت قوه نظارت‌گری و نقش آفرینی هر یک از اعضا به عنوان راهبر، با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد کلیه دستگاه‌ها بیش از پیش، تفویض اختیار و تمرکززدایی را در دستور کار قرار دهند.

۵- در راستای توسعه مبتنی بر اصول حمل و نقل پایدار، مقرر شد، شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران امور مربوط به برقی‌‌کردن راه‌‌آهن و همچنین بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌‌‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را پیگیری کند.



نام:
ایمیل:
* نظر: