اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - 20 September 2020
رئیس بسیج جامعه پزشکی:
رئیس بسیج جامعه پزشکی با تاکید براینکه اولویت جامعه پزشکی درمان مردم داخل کشوراست، گفت: در گذشته تیم های پزشکی برای کمک به مدافعان حرم در سوریه و عراق اعزام می شدند اما از زمان شروع اپیدمی کرونا اولویت بسیج کمک و درمان مردم کشور است و در این مدت هیچ موردی از اعزام نیرو به کشورهای همسایه نداشته ایم .

اولویت بسیج جامعه پزشکی، درمان مردم کشور استبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، شاهین محمدصادقی رئیس بسیج جامعه پزشکی در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزارشد با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی، بخش خصوصی و استانداری های استانهای مرزی در استانهای خوزستان ایلام، کردستان آذربایجان غربی، کرمانشاه و استانهای محروم مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان برنامه های مفصلی داریم و حداقل ۴۰ هزار بیمار را ظرف دو هفته معاینه و درمان می کنیم.

ویزیت رایگان ۴۰ هزار نفر در کشور در هفته دفاع مقدس

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۴۰ هزار نفر در ۷ استان مرزی و محروم کشور به صورت رایگان ویزیت می شوند و خدمات درمانی دریافت می کنند.

وی گفت: این کار جدید و بزرگی است که با همکاری واحدهای محرومیت زدایی سپاه و بسیج، دانشگاه های علوم پزشکی، بنیاد مستضعفان و استانداری ها انجام می شود، علاوه بر آن تا جایی که در توانمان باشد برای توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق محروم اقدام می کنیم، در این زمینه البته از ۷ ماه پیش اقدامات زیادی انجام شده است و همچنان با تمرکز و اولویت بر مناطق محروم ادامه دارد.

محمدصادقی افزود: برهمین اساس به همه کسانی که توسط شبکه های بهداشت و درمان استانهای مرزی شناسایی شده اند کارت سلامت داده شود و در زمان مشخص و با رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی و ضوابط اعلامی ستاد ملی کرونا  توسط تیم های تخصی معایه شوند.

فعالیت ۱۸۰ هزار عضو در بسیج جامعه پزشکی کشور

وی گفت: بسیج جامعه پزشکی بازوی اجرایی وزارت بهداشت و حدود ۱۸۰ هزار عضو رسمی بسیج جامعه پزشکی داریم که همگی آماده جانفشانی برای ملت هستند، البته در بسیج اعتقاد داریم همه ملت ایران بسیجی هستند و همه اعضای جامعه پزشکی عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و در بسیج جامعه پشکی به روی همه پزشکان و پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی باز است.

محمد صادقی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون در زمینه کارهای تحقیقاتی در خصوص واکسن و تولید کیت ها نیز کارهای بزرگی انجام شده اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، گفت: در زمینه اعزام تیم هایی برای کمک به کادر بهداشت و درمان و برپایی قرنطینه بیماران بعد از ترخیص از بیمارستانها کارهای زیادی انجام شده است اما هنوز به میزانی که حق مردم است، حق مردم را ادا نکرده ایم .

اعزام تیم های پزشکی به آی سی یوهای مناطق قرمز کشور

وی گفت: امیدواریم بعد از محرمیت زدایی از این ۷ استان در مراحل بعدی محرومان استانهای دیگر را در سراسر کشور پوشش می دهیم و بنا داریم برخی تیم ها را در یکی دو هفته آینده به آی سی یو های مناطق قرمز اعزام کنیم.

محمدصادقی افزود: امیدوایم بتوانیم در مناطق محروم به زودی خدمات بیشتری از جمله خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی، طب اطفال و جراحی نیز ارائه کنیم. ضمن اینکه تیم هایی برای آموزش نیروهای مورد نیاز در آی سی یو ها و بخش های بیمارستانی به استانهای مختلف اعزام می شوند تا در صورتی که با موج شدید کرونا مواجه شدیم نیروهای بیشتری در اختیار بیمارستانها باشد.

فعالیت جامعه بسیج پزشکی در بحران کرونا

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: اولین نهادی که در ابتدای شروع کرونا با وزارت بهداشت تفاهمنامه همکاری امضا کرد، سازمان بسیج و سپاه پاسداران بود، در این زمینه در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تولید ماسک، و اقلام بهداشتی، برپایی قرنطینه ها و کمک های انسان دوستانه و مومنانه اقدامات زیادی انجام شده و همچنان هم ادامه دارد و تمام این فعالیت ها نیز با همکاری و زیر نظر وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی بوده است.

وی افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی گاهی نظراتی داشتند که مورد توجه قرار نمی گرفت، اگر به نظرات وزارت بهداشت توجه می شد، مدیریت بهتری صورت می گرفت، همچنین اگر به مقامات استانی اعم دانشگاههای علوم پزشکی، استانداری ها و حتی امامان جمعه اختیارات لازم تفویض می شد، خودشان بهتر می توانستند تصمیم بگیرند.

محمد صادقی گفت: گاهی ستاد کرونا راسا تصمیم می گیرد و مقامات محلی در اجرای دستورات دچار مشکل می شوند شاید اگر تفویض اختیار کنیم برخی اشکالات را می توان از بین برد. در مورد وزارت بهداشت هم ایراداتی در مورد نفود برخی داروها و تجهیزات وجود دارد اما در مجموع عملکرد قابل دفاعی دارد.

اولویت بسیج جامعه پزشکی درمان مردم کشور است

محمد صادقی در پاسخ به سوال عصرپرس درباره اعزام نیرو به خارج از کشور، گفت: از گذشته تیم های پزشکی برای کمک به مدافعان حرم در سوریه و عراق اعزام می شدند اما از زمان شروع اپیدمی کرونا اولویت بسیج کمک و درمان مردم کشور خودمان بوده است و در این مدت هیچ موردی از اعزام نیرو به کشورهای همسایه نداشته ایم اما در  آینده اگر وضعیت اپیدمی کرونا در کشور بهبود پیدا کند در این زمینه نیز آمادگی کمک وجود دارد.

وی افزود: البته در راستای کمک های فنی مرتبط با بیماری کرونا به کشورهای همسایه اقداماتی صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

خبرنگار: پروین مرادی

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: