اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 15 September 2020
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسیده است.
آمار جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسیدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۳۴۹ هزار و ۹۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۶۱۳ هزار و ۸۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضعیت کرونا در استان بوشهر

لاری درباره وضعیت کرونا در استان بوشهر گفت: پس از گذر از خیز متوسط بیماری در اسفند سال گذشته در استان بوشهر، از اوایل خرداد ماه امسال، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجدد به شکل صعودی در آمد و در اواسط تیر ماه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی ادامه داد: با وجود کاهش نسبی موارد بیماری در مرداد امسال در استان بوشهر، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان همچنان ناپایدار و با تغییرات صعودی همراه است.

افزایش مبتلایان به کرونا در بوشهر

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در هفته جاری شاهد افزایش ۳۶ درصدی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان بوشهر هستیم. بروز موارد بستری و فوت در این استان همچنان بالاتر از میزان متوسط کشوری بوده و وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های استان حساس و شکننده است.

وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتستان، عسلویه و گناوه در این استان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های دیر، دیلم و کنگان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر بیش از ۹۹ هزار مورد بازرسی توسط همکاران بهداشتی از اماکن عمومی و کارگاهی در این استان انجام شد که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد از اماکن مذکور به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دستگاه قضایی استان معرفی و تعداد ۷۴۰ واحد متخلف پلمب شده است.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان بوشهر در مراکز و اماکن عمومی استان ۸۴ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۳ درصد گزارش شده است.

لاری ادامه داد: همچنین بیشترین میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بوشهر در فرودگاه‌های استان و کمترین میزان در سواحل، تفریح‌گاه‌ها و معابر عمومی گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم استان بوشهر، شاهد خروج شهرهای این استان از وضعیت قرمز و هشدار بیماری در هفته‌های آتی باشیم و فراموش نکنیم که مهم‌ترین راه برون رفت از وضعیت موجود بیماری در کشور، تقویت و تداوم عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا ۲ متر و استفاده از ماسک است و با رعایت این اصول شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.




نام:
ایمیل:
* نظر: