اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 15 September 2020
قالیباف پس از ارائه گزارش وزیر نفت؛
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کنونی و اعمال تحریم‌ها و فشار بر کشور وزارت نفت نمی‌تواند با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های قبلی پیش رود، همه باید در مجلس، دولت، پژوهشگاه‌ها و صنایع بپذیریم که تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنیم.
دولت و مجلس تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنند
به گزارش عصرپرس، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌‍شنبه 25 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر نفت، گفت: با توجه به شرایط کنونی و اعمال تحریم‌ها و فشار بر کشور وزارت نفت نمی‌تواند با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های قبلی پیش رود، همه باید در مجلس، دولت، پژوهشگاه‌ها و صنایع بپذیریم که تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و برای تحقق این مهم هدف‌گذاری‌ها، روش‌ها، ابزار و تجهیزات با رویکرد «امروز باید خودمان کار را انجام دهیم» به کار گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چند این اقدام سخت بوده اما شدنی است و این توان در مجموعه وزارت نفت موجود است، افزود: گام‌های خوبی برای تحقق این مهم برداشته شده اما  در برخی بخش‌ها عقب‌ماندگی‌هایی نیز وجود دارد.

وی با یادآوری سفر به خوزستان و بازدید از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اضافه کرد: بازدید از این مجموعه موجب افتخار بود چرا که مجموعه فنی کشور توانست در طول دوره سه ساله ظرفیتی حدود 14 میلیون تن فرآورده تولید کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا بورس انرژی آن گونه که باید رونق نگرفته است، ادامه داد: با تغییر رویکردها می‌توان این مهم را محقق کرد.

قالیباف با اشاره به ضرورت توجه به پرهیز از خام‌فروشی، تولید فرآورده‌های نفتی و اصلاح الگوی مصرف گفت: ما در حوزه انرژی جزو کشورهای مُصرف هستیم و عملکرد و کار ما در این عرصه قابل قبول نیست.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور بیان کرد: آقای زنگنه وزیر نفت در40 روز گذشته جلسات متعدد تخصصی در زمینه‌های مختلف با همکاران در مجلس داشت و اگر جلسه امروز منطقی برگزار شد، ناشی از این است که موضوعات مد نظر مطرح شده و ایشان و کارشناسان آن را پذیرفته‌اند. این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: وزارت نفت، کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس بحث‌های مذکور را نهایی کنند، به نظر می‌رسد این بحث‌ها در دو یا سه هفته قابل انجام است.

قالیباف با بیان اینکه می‌توان جهش خوبی در حل مشکلات کنونی کشور در سال پایانی دولت رقم زد، ادامه داد: هرچند برخی موضوعات جزئی است اما از اهمیت برخوردار است به طور مثال اگرچه جمعیت محدودی با مشکل تأمین گاز مایع دست و پنجه نرم می‌کنند اما این افراد جزو شریف‌ترین و مستضعف‌ترین هستند و باید تدابیر لازم برای رفع مشکل آنها اندیشیده شود.

به گزارش ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سوخت کشاورزان یکی از موضوعاتی است که این قشر از آن رنج می‌برند که وزارت نفت باید با توجه ویژه درصدد رفع این مشکل برآید.
نام:
ایمیل:
* نظر: