اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - 12 September 2020
فاز اول تبدیل 1000 کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار با اعتباری معادل 117 میلیارد تومان در سطح استان گیلان افتتاح شد.
افتتاح فاز اول تبدیل 1000 کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار در استان گیلانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این مراسم اظهار داشت: به‌واسطه قدمت بالای شبکه‌های توزیع برق گیلان و آسیب‌های وارده به تاسیسات توزیع برق این استان به‌ویژه در بارش برف 1398 مقرر شد با دستور وزیر نیرو و پیگیری‌های استاندار گیلان مبحث بهسازی و ترمیم شبکه‌های مذکور با جایگزینی کابل‌های خودنگهدار به‌جای سیم‌های فرسوده با سرعت و جدیت اجرایی شود.

وی افزود: کابل‌های خودنگهدار مقاومت بالایی در برابر بحران‌های طبیعی دارند و در سطح کشور نیز مقرر شده است 14 هزار کیلومتر کابل خودنگهدار احداث شود که این پروژه از شهر رشت با احداث 1000 کیلومتر آغاز شده است.

در ادامه "ارسلان زارع" استاندار گیلان ضمن تشکر از نگاه ویژه وزارت نیرو به گیلان گفت: 36 درصد شبکه‌های توزیع برق گیلان عمری بیش از 30 سال دارند که این میزان از متوسط کشوری بیشتر است.

وی افزود: با توجه به این میزان فرسودگی و بارش برف سنگین سال گذشته پیگیری‌های لازم با وزارت نیرو انجام شد و امروز فاز اول تبدیل 1000 کیلومتر شبکه فرسوده استان به کابل خودنگهدار با 117 میلیارد تومان افتتاح شد و امیدواریم این میزان در سال آینده و با تخصیص اعتبارات لازم رشد داشته باشد و حداقل 50 درصد شبکه‌های توزیع برق گیلان به کابل خودنگهدار تجهیز شود.

"محمداسماعیل هنرمند" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز گفت: استان گیلان بیش از 29 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط دارد که طی سالیان اخیر بر اثر بحران‌های جوی مانند بارش برف سنگین سال 98 به بخش قابل توجهی از تاسیسات توزیع برق خسارت وارد آمده است.

وی افزود: همچنین شرایط جوی استان و رطوبت بالای هوا موجب خوردگی و کاهش عمر تجهیزات را فراهم می‌آورد و در حال حاضر ۳۶ درصد از  شبکه‌های توزیع برق استان فرسوده است.

هنرمند گفت: دورنما و هدف اصلی طرح تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در کل استان به میزان 3000 کیلیومتر با اعتباری معادل 351 میلیارد تومان بوده و فاز اول این طرح 1000 کیلومتر است که سهم مرکز استان 375 کیلومتر و سایر شهرستان‌های استان 625 کیلومتر است و امید داریم با اجرای این طرح مهم و تاثیرگذار در کنار سایر فعالیت‌های جاری از جمله تعمیر و نگهداری و همچنین توسعه و احداث بتوانیم رسالت شرکت توزیع نیروی برق گیلان یعنی تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان را به نحو احسن انجام دهیم.

وی در پایان گفت: اولویت اصلی این طرح مناطق کم برخوردار و مناطق دارای فرسودگی شبکه بالا هستند تا این مناطق نیز در آینده به ویژه در زمان وقوع بحران‌های جوی شاهد بروز کمترین مشکلات ممکن باشند.



نام:
ایمیل:
* نظر: