اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - 11 September 2020
کدخدایی:
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه سامانه "مردم ناظر" مانند دور قبل همچنان در خدمت شهروندان است، گفت: مردم می‌توانند شکایت‌ها و گزارش‌های انتخاباتی را به این سامانه ارسال کنند.
شهروندان شکایت انتخاباتی را به سامانه مردم ناظر ارسال کنند
به گزارش عصرپرس، «عباسعلی کدخدایی» روز جمعه در ستاد هیات نظارت انتخابات، گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود در اردیبهشت ماه برگزار شود و به خاطر شرایط کرونا و با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری آن به امروز یعنی ۲۱ شهریور موکول شد.

وی افزود: امروز انتخابات در هشت استان با رقابت بین ۲۰ نفر از منتخبان برای کسب ۱۰ کرسی در حال برگزاری است که امیدواریم امروز مرحله نهایی انتخاب شدن این ۱۰ نفر باشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: نظارت بر روند انتخابات و رسیدگی به شکایات وظیفه شورای نگهبان است، بنابراین ما در همین دوره مانند دوره قبل ستاد مرکزی نظارت تشکیل شد و همکاران من به صورت برخط با این هشت استان در ارتباط هستند.

کدخدایی خاطرنشان کرد: همکاران ما گزارش‌ها را دریافت می‌کنند و اگر لازم باشد از این ستاد کار هدایت را انجام خواهند داد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه سامانه مردم ناظر هم مانند دور نخست همچنان در خدمت شهروندان است، تصریح کرد:  مردم می‌توانند شکایت‌ها و گزارش‌های خود را از این طریق ارسال کنند. علاوه بر این، اطلاعیه‌ها که از سوی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات منتشر می‌شود از طریق رسانه ملی و رسانه های دیگر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: راه‌های ارتباطی با ستاد مرکزی نظارت تعیین شده  است. اگر شکایتی یا گزارشی باشد از این طریق می‌توان شکایت را ارسال کرد. همکاران در ستاد به این شکایت‌ها و گزارش‌ها رسیدگی می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره وضعیت پنج حوزه باقی مانده گفت: پنج نماینده منتخب مردم در دور نخست انتخابات بودند که سه تن از آنان فوت و دو تن نیز توسط مجلس تایید صلاحیت نشدند که انتخابات در این حوزه ها به میان دوره ای منتقل شد و با نخستین انتخابات سراسری پیش رو برگزار خواهد شد.

وی افزود: نمایندگان این پنج حوزه انتخابیه در سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش ایرنا،کدخدایی همچنین با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: همانطور که پیشتر از طریق اطلاعیه‌های متعدد هم از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور به اطلاع مردم رسیده است، باید در جریان برگزاری انتخابات دستورالعمل‌ها و پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت شود، به همین خاطر آموزش های لازم از طریق رسانه عمومی داده شده و ناظران هم به اجرای این پروتکل‌ها مکلف شده اند. وزارت کشور هم تاکید کرد تا جایی که امکان دارد رای دهندگان خودکار شخصی همراه خود داشته باشند و با ماسک در شعبه رای گیری حاضر شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: