اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - 10 September 2020
مرحله اصلی رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار ۹۹ ارتش، صبح امروز با رمز مقدس یا «سیدالشهداء(ع)» و با شعار «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی» در دریای عمان آغاز شد
مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش آغاز شدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، مرحله اصلی رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار ۹۹ ارتش، از صبح امروز با رمز مقدس یا «سیدالشهداء(ع)» و با شعار «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی» با  گسترش یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی هوایی و دریایی ارتش و با حضور نیروهای جوان در دریای عمان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

 این رزمایش با گسترش شناورهای سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی دریایی، سامانه‌های راداری و موشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)،یگان‌هایی از نیروی زمینی و جنگنده های نیروی هوایی در دریای عمان با فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با حضور ناظران قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) آغاز شد.

بر اساس این گزارش گستره رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش دو میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰درجه شمالی است.

در این رزمایش طرح‌های تاکتیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی، برخی از مهمترین سامانه‌های رزمی از جمله موشک های کروز سطح به سطح و ساحل به دریا، اژدر، موشک‌های هوابه‌سطح و سطح به هوا و سامانه‌های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیر سطحی، یگان های پروازی و پهپاد مورد تست و آزمایش قرار  می‌گیرد.

دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش گفت: ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن سهند و ناو پشتیبانی بندرعباس که اکنون در اقیانوس هند حضور دارند ضمن اشراف اطلاعاتی و رصد شناورهای بیگانه و دشمن در هزاران کیلومتر دورتر از آبهای سرزمینی ایران، اطلاعات لازم را جهت انجام عملیات های مقابله در اختیار دیگر یگان‌های حاضر در رزمایش قرار می‌دهند.

وی افزود: همچنین یگان‌های پروازی نیروی هوایی ارتش متشکل از جنگنده بمب افکن‌ها و همچنین پهپادهای رزمی در این رزمایش به اجرای طرح های از پیش تعیین شده خواهند پرداخت.

 رصد و پایش حریم هوایی کشور و منطقه عمومی رزمایش در سرتاسر پهنه آبی جنوب کشور توسط قرارگاه پدافند هوایی کشور و حضور گسترده نیروی پدافند هوایی ارتش و همچنین اجرای آتش توسط سامانه‌های پدافندی برای مقابله با اهداف متخاصم بخش دیگری از طرح‌هایی است که در  این رزمایش اجرا خواهد شد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: