اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - 08 September 2020
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد :
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه توسعه صنعت گوهرسنگ ها مورد حمایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، گفت: اقدامات ایمیدرو در 9 کمیته تخصصی این صنعت، متمرکز بر هم اندیشی با انجمن های بخش خصوصی است و شاهد یک همگرایی ملی در سطوح مختلف کشور هستیم.
مقامات ارشد نظام، پشتیبان توسعه صنعت گوهرسنگ هابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در جلسه "برنامه ریزی و تصمیم سازی شورای سیاست گذاری توسعه صنعت گوهرسنگ ها" افزود: مقام معظم رهبری عنایت ویژه به توسعه صنعت گوهرسنگ ها دارند و تاکید ایشان متمرکز بر جلوگیری از خام فروشی است.

وی افزود: از سوی دیگر رئیس جمهور نیز در این زمینه دستوراتی را مبنی بر همگرایی سازمان ها و ارگان ها با راهبری ایمیدرو و در راستای سند ملی توسعه گوهراعلام داشتند که تحقق برنامه های این حوزه تسریع شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: تدوین الزامات و اصلاحات مورد نیاز جهت اجرایی کردن برنامه های عملیاتی برای توسعه صنعت گوهرسنگ ها و دستیابی به اهداف در سال های 1405 و 1410 انجام و برای رئیس جمهور ارسال شد.

وی گفت: راه اندازی بازارچه خرید و فروش سنگ‌های قیمتی، تراش خورده و جواهرات در استان های مختلف، راه اندازی ترمینال گوهرسنگ‌ها در مرز تایباد، غربالگری اطلاعات اکتشافی ۱۶ استان کشور و تدوین فرآیندهای واگذاری محدوده‌های مورد نظر به فعالان بخش خصوصی، آموزش ارزیابان گمرک، فعالان بخش خصوصی و تدوین فرآیندهای آموزشی از مهم ترین برنامه‌های ما در سال جاری است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ستاد صنعت گوهرسنگ ها با 9 کمیته در ایمیدرو تشکیل شده است و تاکنون نخستین بازارچه تخصصی گوهرسنگ ها راه اندازی و ایجاد بازارچه مشهد در دست اقدام است.

غریب پور با قدردانی از اقدامات استانداری های اصفهان و خراسان رضوی و انجمن های تخصصی، گفت: استراتژی توسعه گوهر سنگ ها با کمک تشکل ها و مراکز علمی تهیه و نهایی شده و نکته حائز اهمیت آن سند، این است که تمام امور در اجرا با مشارکت بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: خرسندیم که روز به روز شاهد رشد صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هستیم و فعالیت های ما در این حوزه با کمک بخش خصوصی در حال تحقق است و به طور حتم ایمیدرو در توسعه این صنعت سرانجام نیکویی را نصیب کشور خواهد کرد.

تهیه الزامات گوهر سنگ ها و ارسال به ریاست جمهوری

در ادامه معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: الزامات توسعه صنعت گوهرسنگ ها در ستاد بهینه سازی گوهرسنگ ها تهیه و برای دفتر ریاست جمهوری و سازمان های ذیربط ارسال شده است.

محمد آقاجانلو افزود: همچنین به منظور پیشبرد اهداف، مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه به منظور اختصاص ردیف بودجه نیز در دست بررسی است.

از سوی دیگر مدیر زیرساخت ایمیدرو در هشتمین جلسه برنامه ریزی و تصمیم سازی شورای سیاست گذاری توسعه صنعت گوهرسنگ ها طی سخنانی گفت: الزامات اصلاحات نسخه توسعه این حوزه تهیه و برنامه ها به اجرا در خواهد آمد.

عباس رنجبر افزود: در برنامه های عملیاتی، اهداف سال 1410 گوهرسنگ ها تهیه و موارد اصلاحی آن برای ریاست جمهوری ارسال شده است.

وی عنوان کرد: طبق سند توسعه ای تهیه شده در ایمیدرو، تا سال 1410 سهم ایران در تجارت جهانی جواهر 10 میلیارد دلار و گوهرسنگ ها یک میلیارد دلار برآورد شده است.

این گزارش می افزاید، در این جلسه نمایندگان استانداری های خراسان رضوی و اصفهان، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، توسعه و تجارت ایران و ... بصورت ویدئو کنفرانسی حضور داشته نقطه نظرات خود را ارائه نمودند



نام:
ایمیل:
* نظر: