اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - 08 September 2020
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تاکیدکرد:
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به دغدغه این مجموعه در خصوص مسائل زیست‌محیطی کشور،گفت: با بحرانی شدن وضعیت دریاچه ارومیه، قرارگاه نقش بسیار مؤثر و فعالی را در طرح احیای این دریاچه ایفا کرد.
نقش مؤثر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در احیای دریاچه ارومیهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سعید محمد دریاچه ارومیه را یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین اکوسیستم‌های آبی ایران و جهان عنوان کرد و گفت: طرح احیای دریاچه ارومیه در سه فاز برنامه‌ریزی شده است که با تکمیل آن سالانه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه وارد می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به دغدغه این مجموعه در خصوص مسائل زیست‌محیطی کشور گفت: با بحرانی شدن وضعیت دریاچه ارومیه، قرارگاه نقش بسیار مؤثر و فعالی را در طرح احیای این دریاچه ایفا کرد.

وی افزود: بخش مهمی از این میزان آب با استفاده از توانمندی منحصر به فرد این قرارگاه در حوزه تونل‌سازی (مکانیزه) و با اجرای تونل کانی‌سیب به طول ۳۶ کیلومتر تأمین می‌شود.

محمد با قدردانی از همکاری وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه گفت: سرعت عمل در احیای دریاچه ارومیه از پیامدهای ناگوار کاهش سطح آب آن، جلوگیری خواهد کرد و تکمیل این طرح نقش مهمی در افزایش تدریجی سطح آب دریاچه تا تراز اکولوژیک یک هزار و ۲۷۴ دارد.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه نقش بسیار کلیدی و مؤثری در احداث زیرساخت‌های مدیریت منابع آب کشور دارد به گونه‌ای در حال حاضر در حدود ۵۰ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور به میزان ۲۳ میلیارد مترمکعب که شامل ۶۲ سد، توسط این مجموعه تکمیل و یا در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: احداث ۶۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب با لوله، ۳۹۰ کیلومتر تونل انتقال آب مکانیزه و ۷۳۱ کیلومتر کانال انتقال آب از دیگر فعالیت‌های قرارگاه در این حوزه استراتژیک است.



نام:
ایمیل:
* نظر: