اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - 07 September 2020
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تصمیم به آغاز تحصیلی در ۱۵ شهریور و تاکید بر آموزش حضوری، تصمیم ستاد ملی کروناست و ما هم ملزم به رعایت آن هستیم؛ از الزامی نبودن حضور دانش آموزان در مدرسه خبر داد و گفت: دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند.
آموزش حضوری، اولویت است اما حضور دانش آموزان در مدرسه اجباری نیست
به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: همچنین همه خدمات شاد از دو روز آینده در دسترس دانش آموزان خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعاتی که در سطح دنیا انجام‌شده است نگرانی‌هایی که والدین از دور بودن فرزندانشان از مدرسه دارند شبیه همان نگرانی‌هایی است که آن‌ها از شیوع کرونا دارند. بنابراین، وقتی سلامت روانی و اجتماعی بچه‌ها به خطر بیفتد همه ما باید به آن توجه کنیم.

وی بیان کرد: هیچ کس مجاز نیست دانش آموزان را ملزم به حضور کند و اگر کسانی به هر دلیلی ترجیح می‌دهند غیرحضوری آموزش ببینند می‌توانند انتخاب کنند، ولی آموزش حضوری در مدارس برقرار است.ما از ابتدا هم گفتیم اولویت ما آموزش حضوری است و آموزش حضوری را مناسب‌تر می‌دانیم، اما شنیده شد برخی مدارس غیردولتی یا دولتی الزام کرده بودند که حتماً دانش آموزان باید حضور پیدا کنند. ما گفتیم وظیفه ما ارائه خدمات آموزشی به همه دانش آموزان است تا هیچ دانش آموزی از آموختن محروم نباشد.

وی ادامه داد: ما روی آموزش حضوری تاکید داریم چرا که کارکرد پرورشی و فرهنگی هم مدرسه دارد و محتوای آموزشی هم با حضور بیشتر عرضه می‌شود، اما اگر کسانی به هر دلیلی از آموزش حضوری استفاده کردند بیمار هستند یا خانواده نگرانی دارد می‌توانند از آموزش‌های دیگری که پیش بینی کردیم استفاده کنند.

حاجی میرزایی افزود: ما آموزش‌های حضوری را در همه مدارس ارائه می‌کنیم بدون اینکه کسی را مجبور بکنیم که حتماً باید به مدرسه بیاید، اما همه دانش آموزان باید وضعیت خودشان را مشخص کنند لذا آن‌هایی که به‌صورت حضوری می‌آیند یا آن‌هایی که به شکل غیرحضوری آموزش‌ها را دریافت می‌کنند همه و همه باید مشخص شود. بر اساس پروتکلی که وزارت بهداشت به ما ابلاغ کرده است و ساعات آموزشی کوتاه شده بنابراین همه دانش‌آموزانی که در مدرسه حضور دارند باید بخشی از آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی دریافت کنند.

حاجی میرزایی همچنین گفت: گزارشی از ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا در چند روز گذشته در مدارس نداشته‌ایم و بر اساس ارزیابی‌های اولیه، شرایط رضایت‌بخش و در برخی مدارس حضور دانش آموزان چشمگیر بوده اما برخی خانواده‌ها نگرانند و ما به نگرانی خانواده‌ها احترام می‌گذاریم و آن‌ها مخیرند بین اینکه آموزش‌های حضوری و یا غیرحضوری را انتخاب کنند. آمارهای ارائه ‌شده از حضور دانش آموزان تخمینی است قرار است تعدادی از دانش آموزان روزهای زوج و تعدادی روزهای فرد در مدرسه حضور داشته باشند براساس بازدیدی که از مدرسه‌ای در تهران داشتیم تعدادی از اولیا در مدرسه حضور داشتند و معلمان با رعایت پروتکل‌ها به توجیه خانواده‌ها می‌پرداختند و توصیه‌هایی را به آن‌ها گوشزد می‌کردند.

وی بیان کرد: این تصمیمات وزارت آموزش و پرورش نیست. تصمیم به آغاز تحصیلی در ۱۵شهریور و تاکید بر آموزش حضوری تصمیم ستاد ملی کروناست و ما هم ملزم به رعایت آن هستیم.

عضو کابینه تدبیر و امید تاکیدکرد: بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده در چند روز گذشته بیش از 50 درصد دانش آموزان، به مدرسه آمدند و آموزش حضوری را انتخاب کردند و بقیه دانش آموزان آموزش مجازی و تلویزیونی را ترجیح دادند.

وی از در دسترس بودن همه خدمات شبکه شاد برای همگان از 2 روز آینده خبر داد و افزود: به‌روزرسانی نسخه جدید شبکه دانش‌آموزی از روز جمعه آغاز شد و ما نیازمند حداکثر 72 ساعت زمان هستیم که اطلاعات لازم به شبکه جدید شاد (شاد 2) منتقل شود. محتوای آموزشی روی شبکه شاد بارگذاری شده و امکان برگزاری کلاس‌های زنده نیز وجود دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش از برقراری حدود 500 هزار ارتباط زنده در شبکه شاد در روز گذشته خبر داد و افزود: با دستور رئیس‌ جمهوری استفاده از شاد رایگان است و معلمان و دانش آموزان می‌توانند بدون دغدغه آموزش‌های مدرسه را در این شبکه دنبال کنند.در تماسی که با وزیر ارتباطات داشته ایم، اعلام کرده اند که معلمان و دانش آموزان با استفاده از هر اپراتوری می‌توانند از اینترنت رایگان شاد استفاده کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: