اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - 07 September 2020
وزیر بهداشت تاکید کرد:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نظام سلامت به دلیل بی‌توجهی به پیشگیری در گذشته، مشکلات ناشی از هزینه‌ها را تحمل می‌کند و طرح‌هایی مثل پیشگیری از فشار خون و مشوق‌های بیمه‌ای و پرداختن به بیماری‌های غیرواگیر، حرکت موثری در نظام سلامت محسوب می‌شوند.
توسعه نظام سلامت با اجرای طرح مشوق های بیمه ایبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی وزیر بهداشت روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه طرح مشوق‌های بیمه‌ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقای سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: امروز از یکی از طرح‌های پیش‌رو در صنعت بیمه کشور و یکی از مهم‌ترین حرکت‌های سلامت محور و پیشگیری محور رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت‌های کیفی مثل پرونده الکترونیک سلامت و دورا پزشکی در نظام سلامت آغاز شده است. این حرکت خردمندانه که در سازمان بیمه سلامت شکل گرفته نیز برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.

نمکی بیان کرد: یکی از دلواپسی‌های من در زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم، بی برنامه بودن سازمان‌های بیمه گر بود. این‌که چرا باید هر روز شاهد افزایش بی رویه هزینه‌های بیمه سلامت باشیم و چرا یک سازمان بیمه گر نباید به بحث پیشگیری و کاهش هزینه‌های بیماری بپردازد.

وی اظهار کرد: راه دیگری که باید بپیماییم، هزینه‌های توان‌بخشی است که در سازمان‌های بیمه گر مغفول مانده است. یکی از آرزوهای من این بود که در سازمان بیمه سلامت به پیشگیری و هزینه‌های توان‌بخشی بپردازیم.

وزیر بهداشت گفت: بدون پرداختن به ارتقای کیفیت، با توسعه کمی راهی به جایی نمی‌بریم. خود مراقبتی یکی از اهداف طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» است.

نمکی بیان کرد: این طرح یکی از کیفی‌ترین طرح‌های نظام سلامت است. امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد اجرای این طرح در سراسر کشور باشیم.

 
 





نام:
ایمیل:
* نظر: