اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - 07 September 2020
پنجمین دور از پویش «ارمغان آزادی» با هدف حمایت از ۱۹۷ مادر دربندی که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در حبس حضور دارند، آغاز شد.
آغاز پویش «ارمغان آزادی» برای رهایی مادران در بند
به گزارش عصرپرس از ستاد دیه کشور، پویش حمایت از زندانیان زن محکوم به جرایم غیرعمد سال ۱۳۹۵ به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ای میان مدیرعامل ستاددیه کشور و معاون وقت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری شروع به کار کرد که به دلیل آثار حبس‌زدایی آن تا به امروز برای پنجمین بار تمدید شده است.

به دنبال این طرح مردمی که با دو هدف پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و کاهش جمعیت زنان زندانی پیگیری و اجرا می‌شود به طور میانگین هر ساله ۱۶ بانوی دربند از حبس رهایی یافته‌اند.

این پویش هر ساله به یمن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) آغاز و تا روز میلاد حضرت معصومه (ع) ادامه داشت اما در سال جاری با عنایت به عواقب ناشی از شیوع ویروس کرونا مقرر شده است پنجمین مرحله از پویش ارمغان در موعد زمانی عاشورا تا اربعین حسینی برگزار شود.

امید است با همیاری آحاد اجتماعی و طبق سال‌های گذشته با حمایت‌ معنوی هنرمندان و ورزشکاران جمع کثیری از جمعیت ۱۹۷ نفری زندانیان زن موجود در زندان‌های کشور آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگردند.

خیران می‌توانند کمک‌های نقدی‌ خود را برای شرکت در این پویش که با شعار «زندان جای مادران نیست» فعالیت می‌کند به یکی از روش‌های زیر به حساب ستاد دیه کشور (ویژه زندانیان نسوان) واریز کنند:

- پرداخت مبالغ از طریق شماره حساب جاری ۰۱۰۵۷۳۸۶۸۱۰۰۰ بانک ملی ایران (شعبه  آیت‌الله طالقانی)

- واریز وجه به شماره کارت ۹۳۴۵-۹۹۰۳-۹۹۷۵-۶۰۳۷  بانک ملی (به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند)

- انجام عملیات از طریق تلفن‌همراه با شماره گیری کد دستوری #۱۰۱*۷۸۰*

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: