اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - 05 September 2020
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در چارچوب اعلام شده ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس پیش می‌رود و تابع آنها است، گفت: خانواده‌ها باید در این شرایط با آموزش و پرورش همکاری کنند و وزارتخانه نیز تلاش می کند سال تحصیلی آینده پرثمر باشد.
خانواده‌ها در شرایط کرونایی با آموزش و پرورش همکاری کنند
به گزارش عصرپرس، محسن حاجی میرزایی امروز شنبه پانزدهم شهریور ماه در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ مدرسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آغاز  سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت را به دانش آموزان، فرهنگیان، خانواده‌ها و همه افراد جامعه تبریک می‌گویم و امیدوارم با همکاری همه مجموعه سال جدید تحصیلی خوبی را تجربه کنیم.

وزیر آموزش وپرورش بابیان اینکه امسال نزدیک به ۱۵میلیون دانش‌آموز در ۱۱۶هزار مدرسه سراسر کشور تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، مهمترین نگرانی و دغدغه‌های ما سلامت دانش آموزان است لذا  برای این کار به مجموعه بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی اعتماد می‌کنیم.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش دقیقاً در چارچوب پروتکل‌های وزارت بهداشت عمل می‌کند لذا در حوزه سلامت کوچک‌ترین اجتهادی نخواهیم کرد لذا امیدواریم همه خانواده‌ها به آموزش‌وپرورش اعتماد کنند و ما بیشترین مراقبت  را در مدرسه از سلامت فرزندان خانواده‌ها انجام می‌دهیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در شرایط خاص فعلی انتظار می‌رود از اظهار و نظرهای غیرمسئولانه خودداری شود چون ممکن است موجب آشفتگی ذهن خانواده‌ها منجر شود.

عضو کابینه تدبیر و امید  بابیان اینکه بازگشایی مدارس بر اساس نظریه نهادهای رسمی کشور است و با این نهادها هماهنگ هستیم، اظهار کرد: آموزش‌های حضوری مانند سال‌های قبل نیست بلکه ترکیبی است لذا کسانی که بیمارند یا در مدارس پرتراکم هستند می‌توانند از آموزش‌های مجازی ارائه ‌شده در تلویزیون، شبکه شاد و بسته‌های آموزشی استفاده  کنند.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه  امسال ساعات مدرسه محدود است و ورود و خروج دانش آموزان  بافاصله انجام می‌شود تا از ازدحام جلوگیری شود، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، تجربه جدیدی را آغاز کردیم چون این مسیر ناشناخته است نیازمند مشارکت و همراهی خانواده هستیم.

وی نگرانی و دغدغه‌های خانواده‌ها نسبت به فرزندانشان را امری ارزشمند تلقی و عنوان کرد: با تمام جدیت نظارت خود را بر مدارس اعمال می‌کنیم.

حاجی میرزایی در پایان تصریح کرد: مجموعه مدیران آموزش‌وپرورش بسیج شدند تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، لذا امیدوارم سال تحصیلی خوبی را تجربه کنیم.

همچنین در این مراسم مدرسه خیرساز «نوجوانان» نیز افتتاح شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: