اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - 04 September 2020
وضعیت تولید آلومینیوم در سال جهش تولید؛
تولید شمش آلومینیوم در پنج ماه نخست سال ۹۹ با رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد.
جهش تولید 70 درصدی تولید آلومینیومبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از ایمیدرو، با توجه به هدف گذاری تولید این فلز استراتژیک در برنامه های توسعه کشور ، تولید این محصول از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه در واحدهای آلومینیوم سازی ، حدود 175 هزارتن بوده که در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال قبل حکایت از رشد تولید 70 درصدی این محصول دارد.

تولید این محصول به تفکیک واحدهای تولید کننده آلومینیوم در کشور شامل شرکت آلومینیوم ایران با تولید بیش از 80هزارتن رشدی معادل 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است این رقم برای شرکت المهدی وهرمزال بیش از 66 هزارتن با رشدی معادل 160 درصد است. در همین راستا شرکت آلومینای ایران با راه اندازی واحد شمش در یکسال اخیر در این مدت بیش از 9 هزارتن تولید داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 307 درصد رشد تولید داشته است.

یکی از بزرگترین دلایل رشد تولیدات در این بخش، ورود ظرفیت های جدید به مدار تولید است که در ابتدای امسال آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگترین، مجهزترین و کاملترین خط تولید این فلز در کشور اضافه شد که تاکنون با با ورود 64 دیگ به مدار تولید، حدود 23 هزارتن تولید داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: