اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - 02 September 2020
به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌ا‌لانبیاء(ص)؛
سد مخزنی «کلقان چای» بستان‌آباد از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) روز پنجشنبه (13 شهریورماه) با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.
سد «کلقان چای» بستان‌آباد فردا افتتاح می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: سد کلقان‌چای بستان‌آباد از نوع خاکی با هسته رسیاست که حجم مخزن آن 22 میلیون مترمکعب است و نقش مهمی در تأمین آب شرب شهرستان‌های چاراویماق، هشترود وبستان‌آباد و نیازهای صنعتی شهرستان بستان‌آباد دارد.

وی افزود: این سد در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی بستان‌آباد و در دامنه ارتفاعات سهند واقع شده و با بهره‌برداری از آن بیشاز ۹۰ روستای منطقه از منابع آبی آن استفاده خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: ارتفاع سد کلقان‌چای ۶۵ متر و طول تاج آن ۵۲۰ متر است و می‌تواند در کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحیتأثیر بسزایی داشته باشد.

محمد ضمن تشکر از همکاری وزارت نیرو در اجرای این پروژه اظهار داشت: حجم خاکریزی بدنه سد 1 میلیون مترمکعب و حجم بتن‌ریزی آن 30 هزار مترمکعب بوده و با تلاش هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: