اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - 02 September 2020
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا خبر داد:
رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی گفت: از زمان شیوع کرونا(بهمن سال ۱۳۹۸) تا کنون بیش از ۵۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار انواع تجهیزات بهداشتی و پزشکی در طرح مبارزه با احکتار در سراسر کشور کشف شده است.
کشف بیش از ۵۲۴ میلیون انواع تجهیزات بهداشتی احتکاریبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اعلام این خبر افزود: با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، ماموریت های پلیس امنیت اقتصادی در راستای رصد اطلاعاتی انبارها و مراکز توزیع تجهیزات بهداشتی به طور کامل و با قوت بیشتر همانند گذشته انجام می شود.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با جمع آوری اطلاعات و انجام گشت زنی های هدفمند، افراد سودجو و اخلال گران در بازار توزیع اقلام بهداشتی و محل احکتار کالاها را شناسایی می کند.

سردار مقیمی اضافه کرد: ماموران بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها تاکنون بیش از ۵۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی از جمله انواع ماسک، انواع دستکش، پد الکی، ژل ضد عفونی کنند، محافظ صورت، تب سنج، لباس پزشکی به همراه ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده(محلول و الکل) را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه تجهیزات بهداشتی مکشوفه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در استان و دانشگاه های علوم پزشکی تحویل داده شد، گفت: در این ارتباط ۸ هزار و ۱۵۱ واحد صنفی متخلف پلمب، ۲ هزار و ۲۹ محتکر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار مقیمی در رابطه با کشف انواع تجهیزات پزشکی طی دو هفته اخیر افزود: ماموران در بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها، بیش از ۹۱ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ماسک به همراه ۹ هزار و ۸۳۰ لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده و مواد شوینده شامل محلول، الکل،  مایع دستشویی و صابون را کشف کردند و در این رابطه ۴ واحد صنفی متخلف پلمب، ۲۱ محتکر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونق تحویل مراجع قضادیی شد.

سردار مقیمی با اشاره به عزم جدی پلیس برای مبارزه با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و ضروری از مردم خواست در صورت اطلاع از احتکار هر نوع کالا بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.


منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: