اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۵ - 11 January 2017
ویزای ورود گردشگران دو کشور لغو می‌شود
ترکیه و اسراییل تصمیم گرفته‌اند پس از برخوردهای 6 سال و نیم پیش که منجر به قطع کامل روابط دو کشور شد، دوباره این روابط را از سر بگیرند.
نزدیکی دوباره ترکیه و اسراییل

عصرپرس: روابط ترکیه و اسراییل پس از وقفه‌ای 6 و نیم ساله دوباره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش عصرپرس، منابع مطلع به روزنامه دیلی‌صباح چاپ ترکیه گفتند روابط دو کشور به همان قدرت و شدتی که در گذشته بود بازخواهد گشت. به گفته این منابع ملاقات‌های رسمی بین مقام‌های ارشد دو کشور در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

 به نوشته این روزنامه علایق مشترک دو کشور در سه زمینه‌ی موافقت‌های تجاری آزاد، مشارکت ترکیه در نمایشگاه گردشگری و تسهیلات صدور ویزا است.

به منظور عادی‌سازی روابط دو کشور، وزیر منابع آب و انرژی اسراییل در بیست و سومین اجلاس جهانی انرژی که اکتبر گذشته در استانبول برگزار شد شرکت کرد. این نخستین رابطه دو کشور در سطح وزیر پس از حادثه شلیک شناروهای اسراییل به یک کشتی امدارسان ترکیه در سال 2010 است که عازم غزه بود.

به نوشته دیلی صباح این منابع دیپلماتیک تاکید کردند که عادی‌سازی رابطه ترکیه و اسراییل در گام نخست به نفع فلسطینیان است. «رویکرد ترکیه به موضوع فلسطین تنها محدود به گروه‌هایی مانند حماس یا فتح نیست بلکه اصول دموکراتیک را در برمی‌گیرد. فلسطینیان باید اختلاف‌ها را کنار بگذارند و حول منافع ملی و صلح با یکدیگر متحد شوند.»

طبق این گزارش ترکیه در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری کشورهای مدیترانه که درماه‌های فوریه و مارس در تل‌آویو برگزار می‌شود شرکت می‌کند.

این منابع اظهار امیدواری کنند که ویزای ورود به دو کشور در آینده‌ای نزدیک لغو شود.

*گروه بین‌الملل عصرپرس/ 1199*

پایان/ 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: