اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - 25 August 2020
صالحی :
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که فصل نوینی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شده است، گفت: آژانس انرژی اتمی حرفه‌ای و مستقل کارش را پیش ببرد و ما هم در چارچوب تعهدات خود عمل کنیم.
آژانس انرژی اتمی حرفه‌ای و مستقل کارش را پیش ببردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس،  علی اکبر صالحی روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی اتمی در تهران گفت: فصل نوینی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شده است، امیدواریم نتیجه این سفر، نتیجه خوبی باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: با این سفر همکاری‌های ما بیش از پیش گسترش خواهد یافت، امیدوارم نتیجه این سفر مرضی الطرفین باشد به گونه ای که هم آژانس بر اساس اساسنامه و هم جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب پادمان و پروتکل الحاقی متقابلاً به وظایف به گونه‌ای عمل کنیم که در چهارچوب مقررات لازم قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: گفت‌وگوهای امروز بسیار سازنده بود، قرار شد، آژانس به صورت حرفه‌ای و مستقل کار خود را پیش ببرد و ایران هم در چارچوب تعهدات خود عمل کند.

صالحی با بیان این که این اولین سفر «رافائل گروسی» به عنوان مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران است؛ افزود: سابقه آشنایی با آقای گروسی به زمانی برمی گردد که من نماینده ایران در آژانس و ایشان هم نماینده آرژانتین در آژانس بودند. 

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بنا شد آژانس انرژی اتمی حرفه‌ای و مستقل کارش را پیش ببرد و ما هم در چارچوب تعهدات خود عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ‌امروز صحبت‌های خوبی با آقای گروسی داشتیم قبلا هم رایزنی‌های مفصلی شده بود، نتیجه این رایزنی‌ها امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار است بیانیه‌ای صادر شود که طرفین روی آن بیانیه کار می‌کنند و به مجرد اینکه بیانیه کامل شد در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: رو به‌ جلو حرکت می‌کنیم و به آینده بسیار امیدواریم و قطعا مسائلی که پیش روست به نحو مقتضی و مرضی‌الطرفین عمل می‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: دشمنان ساکت نمی‌نشینند ما هم با تدبیر خود باید سعی کنیم اقدامات بدخواهانه دشمنان را خنثی کنیم. الحمدالله با هوشیاری و تدبیری که جمهوری اسلامی تاکنون به خرج داده و توانسته مساله را مدیریت کند و از این به بعد هم مدیریت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با روحیه تفاهم و در چارچوب مقررات و موافتقنامه‌ها عمل می‌کنیم، تصریح کرد: قطعا جمهوری اسلامی ایران در چند دهه‌ای که پرونده تصنعی هسته‌ای برای آن ایجاد شده زیر بار خواسته‌های خارج از تعهدات هسته‌ای نمی‌رود و ما براساس منافع ملی خود عمل می‌کنیم ولی به آنچه که تعهد کرده‌ایم عمل می‌کنیم و آژانس هم در چارچوب موافقتنامه‌هایی که با ایران دارد عمل می‌کند.

بر اساس این گزارش، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در راس هیاتی برای دیداری دو روزه با مقامات کشورمان وارد تهران شد قرار است وی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری دیدار کند.




نام:
ایمیل:
* نظر: