اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - 25 August 2020
معاون رئیس جمهوری:
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بسیاری از حرکت‌های انجام گرفته برای زنان تشریفاتی بوده اما در مجموع و از زمان انقلاب تاکنون گام‌های بلندی برای زنان برداشته شده است.
گام‌های بزرگی در کشور برای زنان برداشته شده استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، معصومه ابتکار روز سه شنبه در آیین رونمایی سامانه رصد و پایش امور زنان و خانواده با تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین(ع) و نیز تبریک هفته دولت اظهار داشت: در راه اندازی این سامانه که در قالب هشت بخش و 28 شاخص طراحی و راه اندازی شده، تعامل بسیار خوبی با سازمان برنامه و بودجه، مرکز آمار ایران و دیگر دستگاههای اجرایی صورت گرفته است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: در این ارتباط و به رغم همه مسائل و مشکلات و موانعی که داشته ایم، سعی کرده ایم با توجه به تکالیف و سیاست های کلی و ابلاغی مقام عظمای ولایت و نیز سیاست های اختصاصی ریاست محترم جمهوری در خصوص امور زنان به تکالیف خود به درستی عمل کنیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین با قدردانی از همکاران خود در راه اندازی این سامانه افزود: باید سعی کنیم با توجه به بیانات مهم مقام معظم رهبری و نیز تحولات مهم دنیا در خصوص عدالت جنسیتی و مطالبه گری مردم در این خصوص حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: در دولت دوازدهم 10 لایحه برای دولت در خصوص امور مربوط به زنان ارسال شده که مهم ترین آن لایحه تامین امنیت زنان است که در کمیسیون مجلس مطرح شد و امیدوارم هر چه زود به دولت دوازدهم برسد.

حوزه زنان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز در این آیین ضمن ابراز تسلیت به مناسبت ایام محرم و صفر با قدردانی از راه اندازی این سامانه گفت: حوزه زنان از جمله حوزه هایی است که کمتر به آن پرداخته شده و جا دارد بیش از این مورد توجه  و حمایت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: راه اندازی این سامانه از جمله کارهای ارزشمندی است که به نظر من کاربردهای مختلفی دارد و فکر می کنم برای دولت آینده نیز ماندگار باشد.

ربیعی گفت:‌ برنامه ریزی، سیاستگذاری و غیره از جمله کارهایی است که می تواند از طریق این سامانه به انجام برسد زیرا اینگونه سامانه ها موجب واقعی شدن شاخص های خواهد شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: سیاستگذاری در حوزه زنان دارای سیاست خاصی است و باید برای آن  برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد زیرا نهاد خانواده اینگونه طلب می کند.

سامانه رصد و پایش امور زنان و خانواده در هشت بخش از قبیل اسناد مصوب برنامه ارتقا وضعیت زنان و خانواده استانها، اجرای ارتقا تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده به تفکیک استان، گزارش توان افزایی زنان سرپرست خانوار و سکونت گاهای غیررسمی در 10 استان در بستر اجتماعات محلی و اقدام و عمل به توانمند سازی زنان سرپست خانوار از جمله بخش های این سامانه است .




نام:
ایمیل:
* نظر: