اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - 23 August 2020
مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش اعلام کرد:
مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش گفت: برای جبران کسری معلمان در سال تحصیلی پیش رو بیش از ۱۳۷ هزار معلم حق التدریس آزاد و شاغل به کارگیری خواهند شد.
به کارگیری ۱۳۷ هزار معلم حق التدریس در سال تحصیلی جدیدبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس از صدا و سیما، علی باقرزاده  از بکارگیری معاونان مدارس به جای معلمان خبرداد و افزود: امسال ۱۰ هزار نفر از معاونان مدارس نیز باید علاوه بر معاونت تدریس هم داشته باشند.

وی گفت: براساس اعلام مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش امسال با کمبود ۱۹۷ هزار معلم روبرو هستیم که ۶۰ هزار نفر از این کمبود با تبدیل وضعیت نیرو‌های حق التدریسی و مربیان پیش دبستانی و استخدام دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی و سایر دانشگاه‌ها تأمین خواهد شد.

باقرزاده افزود: بقیه کسری معلمان را از بکارگیری نیرو‌های حق التدریس و تدریس معاونان مدارس جبران خواهیم کرد.

وی به شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» اشاره کرد و گفت: آموزش رسمی در مدارس تنها باید از طریق این شبکه انجام گیرد و طبق هماهنگی‌های انجام شده سرعت این شبکه بسیار بالا رفته است و هزینه اینترنت دانش آموزان در زمان استفاده از آن یک سوم شبکه‌های اجتماعی دیگر خواهد بود.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مؤسسات آموزشی خصوصی حق حضور در شبکه آموزش دانش آموزی برای تبلیغ را ندارند.

باقرزاده افزود: بخشنامه‌ای به مدارس ارسال کرده ایم که براساس آن شورا‌های مدارس موظفند دانش آموزان را در مناطق سفید و زرد بر مبنای مساحت کلاس و تعداد معلمان تقسیم بندی و به صورت یک روز در میان و یا نوبت صبح و عصر زمان بندی کنند.

وی تأکید کرد: دانش آموزان در کلاس‌های حضوری باید حداقل یک متر و نیم از یکدیگر فاصله داشته باشند بنابراین دانش آموزان در کلاس‌های پرجمعیت به دو یا سه گروه تقسیم شده تا فاصله گذاری حتما رعایت شود.

باقرزاده تصریح کرد: ۲۷ هزار مدرسه در کشور داریم که تعداد دانش آموزان آن کمتر از ۳۵ نفر است و آموزش در این مدارس به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای دانش آموزانی که به تلویزیون و شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» دسترسی ندارند راهبران آموزشی درنظر گرفته ایم که هفته‌ای یکبار در منزل این دانش آموزان حاضر شده و به آن‌ها آموزش خواهند داد.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش یادآور شد: گذراندن دوره پیش دبستانی برای دانش آموزان اختیاری است و هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند دانش آموزان را به ثبت نام در این مراکز الزام کند و خانواده‌ها باتوجه به شرایط کرونایی می‌توانند آموزش‌های لازم را از مدرسه فراگرفته و به فرزند خود منتقل کنند.



نام:
ایمیل:
* نظر: