اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - 16 August 2020
با همکاری ثبت احوال
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان سالیانه بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود و این طرح براساس نظرات تشکل‌های بازنشستگان اجرایی شد.
توسعه خدمات غیرحضوری بیمه شدگان تامین اجتماعی
به گزارش عصرپرس، مصطفی سالاری در مراسم تقدیر از بازنشستگان نمونه این سازمان که به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان و با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: حمایت‌های آقای شریعتمداری بر خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان تاثیر قابل توجه داشته و امیدواریم با تداوم این حمایت‌ها شاهد بهبود مستمر خدمات باشیم.


وی افزود: این جلسه به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت با سال‌های قبل و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه امسال با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین مطالبات این عزیزان محقق شده است، گفت: خدمت‌رسانی به بازنشستگان متناسب با ظرفیت و بضاعت سازمان افزایش می‌یابد و تلاش می‌کنیم با ایجاد منابع جدید ظرفیت خدمت‌رسانی افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را گامی بلند برای تحقق مطالبه چندین ساله این عزیزان عنوان کرد و گفت: پس از قطعی شدن دریافت منابع مورد نیاز از سوی دولت، طی جلسات متعددی با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی نقطه نظرات و دیدگاه‌های این افراد برای اجرای قانون متناسب‌سازی کاملاً مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده است که بودجه ۱۶ هزار میلیارد تومانی تخصیص یافته به بهترین نحو و با رعایت عدالت و انصاف توزیع شود.

سالاری اظهار کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان با دریافت مطالبات این سازمان از دولت محقق شده است و با توجه به حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همراهی و مساعدت سایر وزرا و معاونین رئیس جمهور امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری بخش دیگری از مطالبات این سازمان از دولت نیز دریافت شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه بازنشستگان گفت: خدمات رفاهی و طرح کرامت رضوی برای مستمری‌بگیران عزیز این سازمان در سال‌های گذشته انجام می‌شد که به دلیل کرونا برنامه‌ها متوقف شده است و به محض پایان این وضعیت این برنامه‌ها از سر گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از به روز رسانی و ارتقاء تبادل اطلاعات با سازمان ثبت احوال خبر داد و گفت: با همکاری سازمان ثبت احوال در آینده نزدیک امکان توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی فراهم می‌شود و براساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی در بهمن سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷۵ درصد کاهش خواهد داشت.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کاری بزرگ و تاریخی است که همزمان با حقوق مرداد پرداخت شده و رضایتمندی بازنشستگان را به همراه داشته است و این خاطره شیرین در اذهان بازنشستگان باقی خواهد ماند.

وی افزود: نظرات ما در جلسات مختلف بررسی و تصمیم گیری نحوه اجرای متناسب سازی کاملا محقق شد و سعی شده است که عدالت بیمه‌ای با اجرای متناسب سازی محقق شود.

بیات در ادامه احیای شورای عالی تأمین اجتماعی و تقویت سه‌جانبه گرایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: انتظار داریم که در شورای عالی تأمین اجتماعی بازنشستگان نیز به عنوان خدمت گیرندگان این سازمان عضویت داشته باشند.

وی همچنین خواستار حمایت بیشتر سازمان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان شد و گفت: برخورداری از خدمات درمانی مناسب حق بازنشستگان است و بیمه تکمیلی بازنشستگان را باید با جدیت پیگیری کنیم.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کار بزرگی است که با تلاش و پیگیری دکتر سالاری و حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نتیجه رسید.

وی افزود: متناسب سازی در شرایط اقتصادی نامناسب کشور بسیار ارزشمند است و این کار در شرایط اقتصادی و درآمدهای ارزی نامناسب کشور انجام شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  صادقی ادامه داد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به نحو مطلوب و با مشورت نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان اجرا شده است.

در این مراسم که به همت اداره کل فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد و مدیران عالی سازمان و روسای کانونهای بازنشستگی نیز درآن حضور داشتند،از تعدادی بازنشسته برگزیده تقدیر به عمل آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: