اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - 12 August 2020
سخنگوی صنعت برق:
سخنگوي صنعت برق با اشاره به شناسايي 5 ميليون كولر گازي فرسوده و پرمصرف در مناطق گرمسير اعلام كرد: مطابق مجوز شوراي اقتصاد، در فاز نخست يك ميليون كولر گازي پربازده از سازندگان داخلي تامين و براي جايگزيني با كولرهاي پر مصرف در اختيار مناطق گرمسير جنوب كشور قرار مي گيرد.
يك ميليون كولر گازي پربازده، جايگزين كولرهاي پرمصرف می‌شودبه‌گزارش به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مصطفي رجبي مشهدي جايگزيني يك ميليون كولر گازي پرمصرف كه تا 2 برابر بيشتر برق مصرف مي كند را مبتني بر مجوز شوراي اقتصاد ذكر كرد و افزود: يك ميليون كولر گازي  پربازده از سازندگان داخلي تامين و براي جايگزيني با كولرهاي پرمصرف در اختيار مناطق گرمسير جنوب كشور قرار مي‌گيرد.

سخنگوي صنعت برق هزينه تعويض اين كولرها براي مشتركان را يك سوم قيمت تمام شده ذكر كرد كه مابقي آن از محل صرفه جويي در مصرف سوخت، از سوي شركت توانير و دولت پرداخت مي شود و هدف آن كاهش بار سرمايشي و تلفات مربوط به اين بخش است.

رجبي مشهدي افزود: انتظار مي رود با جايگزيني يك ميليون كولر گازي پربازده، 1600 مگاوات از بار شبكه در اين مناطق كاهش يافته و حدود 2 هزار مگاوات صرفه جويي در مصرف برق حاصل شود.

وي از مردم خواست هنگام خريد لوازم برقي ضمن اطلاع از برچسب انرژي و رتبه بندي مصرف ، لوازم برقي با رتبه A  و+A  را كه در كاهش صورتحساب برق مصرفي تاثير مثبت دارد، خريداري كنند.

رجبي مشهدی فرهنگ استفاده از لوازم برقي را مهم ارزيابي كرد و از مشتركان خواست در زمانهاي اوج مصرف كه بين ساعات 13 تا 17 اعلام شده، استفاده از لوازم برقي پر مصرف را به ساعات ديگر منتقل و دماي لوازم سرمايشي را روي عدد 24 تنظيم كنند.

وي نرخ شدت انرژي در كشورمان را 60 درصد بيشتر از متوسط جهاني عنوان كرد كه از بالا بودن ميزان مصرف انرژي براي توليد هر واحد كالا و خدمات در كشور حكايت دارد و از جمله برنامه هاي صنعت برق ،كاهش تلفات شبكه ها است كه در سالهاي اخير توانسته متوسط تلفات شبكه را از 15 درصد به 9.76 درصد كاهش دهد.

سخنگوي صنعت برق توسعه نيروگاههاي چرخه تركيبي را از ديگر اقدامات در جهت كاهش تلفات انرژي عنوان كرد و در اين رابطه از به مدار آمدن واحد 165 مگاواتي چرخه تركيبي نيروگاه اروميه در روزهاي اخير خبرداد كه بدون مصرف سوخت و با بازيافت حرارت گازهاي خروجي از 2 واحد گازي، 165 مگاوات برق بيشتر توليد مي‌كند.




نام:
ایمیل:
* نظر: