اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - 11 August 2020
شورای پول و اعتبار در جلسه امروز خود با پیشنهاد بانک مرکزی به منظور مدیریت نقدینگی با انتشار اوراق ودیعه توسط آن بانک موافقت کرد.
موافقت شورای پول و اعتبار با انتشار اوراق ودیعه توسط بانک مرکزی
به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار در جلسه امروز خود با پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به منظور مدیریت نقدینگی با انتشار اوراق ودیعه توسط آن بانک موافقت کرد.

شورای پول و اعتبار ضمن موافقت با انتشار اوراق ودیعه توسط بانک مرکزی، سقف فردی تسهیلات مسکن روستایی و تسهیلات مسکن ایثارگران را افزایش داد.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سررسید این اوراق حداکثر دو ساله و نرخ آن به پیشنهاد بانک مرکزی و تایید شورای پول و اعتبار و حداکثر معادل نرخ تورم سالانه تعیین خواهد شد. پرداخت سود این اوراق به صورت سه ماهه و زمان انتشار آن به تشخیص هیئت عامل بانک مرکزی خواهد بود.

همچنین در این جلسه، به پیشنهاد بانک مرکزی سقف فردی تسهیلات مسکن روستایی در سال 1399 از 40 به 50 میلیون تومان افزایش یافت. ضمناً سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال جاری نیز به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، یکصد و 60 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها یکصد و 20 میلیون تومان، در سایر شهرستان‌ها یکصد میلیون تومان و در روستاها 60 میلیون تومان تعیین شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: