اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - 11 August 2020
وزیر اقتصاد:
وزیر اقتصاد گفت:در اولین چهارشنبه شهریور ۹۹ و همزمان با هفته دولت سهام صندوق دارا دوم به عموم عرضه می‌شود.
صندوق دارا دوم اوایل شهریور ۹۹ عرضه می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، فرهاد دژپسند در گفتگو با شبکه خبر گفت ؛ عرضه سهام دولتی در طول سال بر اساس جداول تنظیمی انجام می شود .

وی افزود در خصوص پذیره نویسی صندوق دارای دوم ناهماهنگی کوچکی ایجاد شده بود و برداشت این بود که مانند دارای اول برای صندوق دارای دوم نیز وزارت اقتصاد نمی تواند نسبت به تاسیس این صندوق اقدام کند اما بر اساس قانون بودجه باید دستگاه تخصصی ذیربط این کار را انجام دهد که وزارت نفت مسئول آن است و مدیر صندوق باید معرفی می شد .

وی گفت با همکاری خوب بین بنده و آقای زنگنه همکاری قرار شد در اولین فرصت در خصوص تاسیس صندوق اقدام شود و مدیر صندوق معرفی شود .
وی گفت بنابراین عرضه بلوکی سهام شرکت های مشمول دارای دوم از امروز متوقف می شود.

وزیر اقتصاد گفت یکی از ویژگی‌های خوب این صندوق این است که همه افراد ایرانی می‌توانند برای خرید سهام آن اقدام کنند .

دژ پسند افزود سقف خرید برای صندوق دارای یکم دو میلیون تومان بود که در این صندوق به ۵ میلیون تومان افزایش می‌دهیم و همه افراد می‌توانند آن را خریداری کنند.

وی گفت افراد می‌توانند از تخفیف ارزش سهام نیز برخوردار شوند و قانونگذار اجازه داده تا ۳۰ درصد ارزش سهام را اعمال تخفیف کنیم و بر اساس مصوبه دولت این تخفیف را اعمال خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد گفت: خریدار در واقع با خرید این صندوق باقیمانده سهام دولت در شرکت پالایش اصفهان تهران تبریز و بندر عباس را خریداری می‌کند.



نام:
ایمیل:
* نظر: