اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - 11 August 2020
سخنگوي صنعت برق عنوان كرد:
سخنگوي صنعت برق از افزايش 11 درصدي مصرف برق صنايع بزرگ در سال جاري خبر داد و گفت: بخش كشاورزي نيز با 4 درصد افزايش همراه بوده و برنامه‌هاي مديريت بار در قالب 296 هزار تفاهم‌نامه و بدون خدشه به روند توليد، با موفقيت اجرا شده است.
افزايش 11 درصدي مصرف برق صنايع بزرگ كشور در سال جهش توليدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، مصطفي رجبي مشهدي با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري در خصوص اصلاح فرسودگي شبكه‌هاي برق، از افزايش سرعت عمل در بازسازي و نوسازي شبكه‌هاي فرسوده و برنامه‌ريزي و تامين منابع لازم خبر داد كه قطعي‌هاي محدود شبكه را كاهش مي‌دهد.

وي توسعه شبكه‌ها و به مدار آوردن 2200 مگاوات نيروگاه را از اقدامات صنعت برق براي گذر از پيك تابستان 99 عنوان كرد و گفت: افزايش ظرفيت نيروگاهي سرمايه گذاري بالايي نياز دارد و نبايد مسايل را با گرانترين روش‌ها حل كنيم از اين رو در قالب برنامه‌هاي مديريت بار، امسال 296 هزار تفاهم‌نامه را عمدتا با بخش‌هاي صنعتي، كشاورزي و تجاري براي كاهش مصرف در ساعات اوج بار كه 200 تا 300 ساعت در سال را شامل مي‌شود، به امضا رسانديم و خبر خوب رشد مصرف برق بخش‌هاي توليدي كشور در سال جهش توليد است كه در بخش صنايع بزرگ با 11 درصد و در بخش كشاورزي با 4 درصد افزايش همراه شده است.

معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي توانير محدوديت مصرف بخش‌هاي توليدي كشور را بر اساس تفاهم‌نامه، با هماهنگي قبلي و بدون هرگونه اختلال در روند توليد عنوان كرد كه به مشتركان همكار با برنامه اجازه مي‌دهد در ساعات غير اوج بار بيشتر از ديماند تخصيص يافته مصرف كنند كه كاملا مبتني بر صرفه اقتصادي و منافع ملي و بدون خدشه به روند توليد است.

وي افزود: ممكن است به دلايلي نادر مانند بروز اتفاقات در شبكه، ميزان ساعات همكاري تفاهم‌نامه‌ها افزايش يابد كه خوشبختانه امسال هيچ موردي از خاموشي كه نياز باشد از قبل به مشتركان اطلاع دهيم نداشتيم و با اهتمام كاركنان صنعت برق، ارايه خدمات در شرايط گرما و كرونا به خوبي انجام شد.

رجبي مشهدي مدت همكاري مشتركان در قالب تفاهم‌نامه را اغلب تا 15 شهريور عنوان كرد و گفت: با توجه به كاهش دما انتظار مي‌رود برنامه‌هاي مديريت بار طي هفته‌هاي آتي و با توجه به پايداري شبكه سراسري كاهش يابد.


نام:
ایمیل:
* نظر: