اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - 11 August 2020
محسن هاشمی:
رئیس شورای شهر تهران: در بودجه ۹۹، سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی تهران پیش بینی شده است که امیدواریم تخصیص یابد.

تخصیص اعتبار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در بودجه 99

به گزارش عصرپرس به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در آغاز دویست و سی امین جلسه شورا با اشاره به سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی، گفت: در آستانه سی امین سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی قرار داریم. در 23 مرداد سال 1369، صدام حسین، رییس جمهور بعثی عراق، با نگارش آخرین نامه رسمی خود به رییس جمهور کشورمان آیت الله هاشمی رفسنجانی، تمامی خواسته های ایران، از جمله آزاد سازی کلیه اراضی اشغالی، آزاد سازی بدون قید و شرط همه اسرا و بازگشت به قرارداد الجزایر را پذیرفت و برای نخستین بار در حدود 300 سال اخیر، ایران بدون واگذاری یک وجب از خاک خود، جنگی را به صلح تبدیل کرد.

وی ادامه داد: اکثر کشورهای جهان، سالروز خاتمه جنگ را گرامی می دارند. اما در ایران، روز خاتمه جنگ و آغاز صلحی پایدار که تا امروز هم از آن بهره می بریم، با پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس نیز همراه بوده است، در هیاهوی مسایل سیاسی و روزمره به فراموشی سپرده شده است. از بخش فرهنگی مدیریت شهری می خواهم، با توجه به تاثیر مثبت یاد آوری این رخداد در غرور ملی و سرمایه اجتماعی نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند، و از خانواده های شهدا، ایثارگران و سربازان عرصه دیپلماسی که توانستند دستاورد بزرگ و ماندگاری را برای ایران به یادگار بگذارند، تقدیر گردد.

هاشمی ادامه داد: همچنین با توجه به نزدیک شدن پاییز و افزایش تقاضای سفر و پیک بعدی کرونا، لزوم تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی را به دولت محترم یاد آور می شویم، در بودجه سال 1399 کشور، مبلغ سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین ناوگان حمل ونقل عمومی تهران پیش بینی شده است که امیدواریم با همکاری سازمان شهرداری ها و سازمان برنامه وبودجه هرچه سریعتر فرایند تخصیص این اعتبار انجام شود. تا بتوانیم نسبت به تامین اتوبوس و واگن مترو برای کاهش ازدحام شهروندان تهران و رعایت فاصله اجتماعی، اقدامات لازم را انجام دهیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به پروژه تولید قطار ملی گفت: در رابطه با پروژه قطار ملی نیز ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته، توجه داشته باشیم که مترو از آغاز در مسیر خودکفایی بوده است، نیمی از مترو احداث تونل وایستگاه هاست که در آن کاملا خودکفا هستیم، و در نیم دیگر هم بخشی از تجهیزات ثابت و واگن را در داخل تولید می کرده ایم، حرکت در مسیر خودکفایی بسیار درست است. اما نباید در آن دچار افراط شویم و به سمت ساخت داخل کردن قطعاتی برویم، که نه امکان پذیر است ونه صرفه اقتصادی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: منشا بخشی از واردات در مترو، تصمیمات دولتی است که تامین مالی را از طریق شرکت های دولتی انجام می دهند و اگر منابع مالی در اختیار شرکت های داخلی قرار گیرد، ساخت داخل افزایش می یابد.

هاشمی افزود: در حال حاضر برای یک واگن مبلغ 10 میلیارد تومان نیاز است. و هزینه یک رام قطار بالغ بر 70 میلیارد تومان نیاز داریم. لذا لازم است  دولت به عنوان حمایت کننده، این طرح اعتبارات مورد نیاز را تامین کند تا  در یک سال آینده  شاهد ورود اولین قطار های ملی در شبکه حمل و نقل ریلی تهران باشیم.

هاشمی ادامه داد: در مورد اتوبوس برقی هم می شود این کار را انجام داد چه بسا در این زمینه کار ساده تر است. چرا که در حال حاضر ما بدنه اتوبوس را می سازیم، و می توانیم با به کار گیری شرکت های دانش بنیان موتور این اتوبوس ها را بسازیم، و تنها مشکل باطری این اتوبوس ها می باشد، که آن هم می تواند توسط باطری سازی نیروی صنایع دفاع ساخته شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امیدواریم این تلاش در بخش اتوبوس برقی هم صورت گیرد تا ورود اتوبوس برقی و قطار متروی ملی به عنوان دستاورد شورای شهر، شهرداری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نمایان شود، و شاهد ورود قطار ملی  و اتوبوس برقی ساخت داخل به شبکه حمل و نقل عمومی باشیم.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: