اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - 10 August 2020
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت خبرداد:
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه همه بدهی و معوقات سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی و دارویی خصوصی تا پایان خرداد ماه پرداخت شد، گفت: تنها سه ماه بدهی معوقه به مراکز دولتی پرداخت نشده است.
تسویه بدهی بیمه سلامت به بخش خصوصیبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در جمع خبرنگاران در محل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: در سال ۹۶ سازمان بیمه سلامت ۱۱ ماه بدهی معوق داشت در حالیکه اکنون فقط سه ماه بدهی به بخش دولتی داریم و در بخش خصوصی کاملاً به روز شده ایم. حتی حدود ۷۰ درصد از مطالبات تیر ماه به بخش خصوصی نیز پرداخت شده استِ

وی ادامه داد: بدهی داروخانه‌های دولتی نیز تا آخر خرداد پرداخت شده و فقط یک ماه از بدهی پارسال به داروخانه های دولتی باقیمانده که تا ۱۵ روز آینده پرداخت می شود.

 موهبتی ادامه داد: در سال ۹۶ سازمان بیمه سلامت به بخش دولتی ۱۴ ماه بدهی معوق داشت و درصورت ادامه این روند تا کنون سازمان بیمه سلامت ۲۳ هزار میلیارد تومان بدهی داشت این در حالی است که کل بدهی های این سازمان به بخش دولتی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

ارسال  ۱۲ هزار نسخه الکترونیکی به بیمه سلامت 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: دو اقدام اساسی برای پرداخت ها صورت گرفت که یکی از این اقدامات کاهش هزینه های سازمان و اجرای راهنماهای بالینی بود که در حال حاضر  ۱۲ هزار مطب به صورت آنلاین نسخه های خود را به سازمان بیمه سلامت ارسال می‌کنند. اوایل امسال دو هزار مطب به صورت آنلاین به بیمه سلامت متصل شده بودند. اما اکنون ۷۳ درصد مطب ها و مراکز درمانی خصوصی نسخه الکترونیک می فرستند و در ۵۹۰۰ داروخانه نیز نسخه پیچی به صورت الکترونیک انجام می شود.

وی افزود: هدفمندکردن بیمه رایگان و بهبود تخصیص منابع باعث کاهش بدهی های سازمان بیمه سلامت شده است. علت باقی ماندن سه ماه بدهی به مراکز دولتی نیز این است که در سال ۹۷ حدود چهار ماه تخصیص سازمان بیمه سلامت انجام نشد. قرار بود این بدهی هفته پیش پرداخت شود که به دلایلی انجام نشد. اگر با همین روند ادامه دهیم می توانیم ۶۰ درصد مطالبات مراکز درمانی و داروخانه ها را به صورت پیش پرداخت انجام دهیم.

آگاهی مردم به از حقوق شهروندی خود
 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: ماه‌های گذشته هزینه های بیمارستان ها به علت کاهش مراجعه مردم کاهش یافته البته از طرف دیگر هزینه های بیماران کرونایی در بخش های بستری, آی سی یو ها و برای انجام تست افزایش یافته است.

وی گفت: مردم باید از حقوق شهروندی خود در عرصه‌های مختلف مطلع شوند هنوز مردم به حقوق شهروندی خود در حوزه های مختلف از جمله حوزه سلامت و بیمه واقف نیستند مسئولان باید با مردم حرف بزنند و آنان را در جریان امور و حقوق خود قرار دهند.





نام:
ایمیل:
* نظر: