اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - 10 August 2020
معاون بهره‌برداری آبفای کردستان خبر داد:
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای کردستان از افزایش 50 درصدی مصرف آب در مریوان نسبت به سال گذشته خبر داد.
رشد 50 درصدی مصرف آب در مریوانبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،محمد فرهاد اظهار کرد: شهر مریوان دارای 156 هزار نفر جمعیت است که 100 درصد این جمعیت با حدود 40 هزار فقره اشتراک زیر پوشش شبکه آب شرب بهداشتی و سالم قرار دارند.

وی با بیان اینکه کار تأمین آب شهر مریوان از چاه‌ها و منابع آبی زیرزمینی انجام می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی بلندمدت برای تأمین آب شهر مریوان از سد گاران انجام شده است، سامانه خط انتقال آن اجرا شده و پیگیر دریافت اعتبارات برای احداث تصفیه‌خانه هستیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای کردستان با یادآوری به افزایش 50 درصدی مصرف آب در شهر مریوان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته به افت و قطعی آب در برخی نقاط مرتفع این شهر طی روزها و هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اقدامات مختلفی برای حل این مشکل انجام شده است که شامل افزایش 30 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شهر و حفر دو حلقه چاه جدید است.

فرهاد با بیان اینکه با راه‌اندازی این 2 حلقه چاه طی یک ماه آینده مشکل افت فشار آب در مریوان برطرف خواهد شد، تصریح کرد: در عین حال لازم است شهروندان مریوانی نسبت به رعایت الگوی مصرف بیش از پیش اهتمام داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: