اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - 09 August 2020
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دفتر یادبود جان باختگان حادثه تلخ انفجار در بندر بیروت را امضا کرد.
ظریف دفتر یادبود جان‌باختگان حادثه انفجار بیروت را امضا کردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از از اداره‌کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف ساعتی پیش با حضور در سفارت لبنان در تهران دفتر یادبود جان باختگان حادثه تلخ انفجار در بندر بیروت را امضا کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری پیش از این با انتشار پیامی توئیتری به زبان عربی با اشاره به وقوع انفجار در بیروت و ابراز همدردی با مردم مقاوم آن کشور نوشت: «ذهن و دعای ما با مردم بزرگ و مقاوم لبنان است. ایران همانند همیشه آماده است به هر نحوی که ضروری باشد کمک‌رسانی کند.  لبنان قوی بمان».

ظریف همچنین در گفت‌وگویی تلفنی با «شربل وهبه» همتای لبنانی خود، آمادگی ایران برای ارائه کمک در قالب نیازهای ضروری و زیرساختی و همچنین نیازهای فوری خصوصا در حوزه انسان‌دوستانه به این کشور را به اطلاع وزیر امور خارجه لبنان رساند.

عصر روز سه‌شنبه هفته گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، شمار زیادی کشته و زخمی شدند.
وزارت بهداشت لبنان روز گذشته شمار کشته‌های انفجار بیروت را ۱۵۸ تن و شمار زخمی را ۶ هزار تن اعلام کرد و افزود: شمار مفقودان این حادثه ۲۱ تن است.



نام:
ایمیل:
* نظر: