اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۵ - 09 January 2017
تا پایان امسال صورت می‌گیرد
مدیر دفتر خدمات مشترکین، مدیریت مصرف و وصول درآمد برق فارس گفت: 3نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت 14 مگاوات تا پایان امسال در استان فارس راه‌اندازی می‌شود.
راه‌اندازی 3 نیروگاه مقیاس کوچک در استان فارس
سرویس اقتصادی عصرپرس: خدارحم آسیایی مدیر دفتر خدمات مشترکین، مدیریت مصرف و وصول درآمد برق فارس گفت: طرح اجرای نیروگاه‌های مقیاس کوچک به منظور تأمین برق مشترکین، پدافند غیرعامل و اجرای برنامه‌های کلان مدیریت مصرف، توسط صنعت برق کشور حمایت و به شدت دنبال می‌شود.

به‌گزارش پاون، آسیایی ادامه داد: برق فارس در این راستا تلاش کرده تا سرمایه‌های بخش خصوصی را جهت نصب و راه‌اندازی این گونه مولدها هدایت کند؛ به همین منظور 3 نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت 14 مگاوات در استان فارس توسط بخش خصوصی تا پایان سال 95 راه‌اندازی و به مجموعه نیرو گاه‌های مزبور اضافه خواهد شد.

آسیایی به ظرفیت و هزینه احداث نیرو گا ههای یادشده اشاره کرد و افزود: موقعیت جغرافیائی مولدها در شهرک صنعتی خرم بید به ظرفیت 8 مگاوات، شهرک صنعتی اقلید بظرفیت 2 مگاوات و منطقه شریف آباد شیراز 4 مگاوات می‌باشد که نصب آن‌ها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و هر مگاوات حدوداً به دو میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

مدیر دفتر خدمات مشترکین برق فارس به مزایای احداث مولدهای مقیاس کوچک پرداخت و عنوان کرد: فنآوری مولدهای مقیاس کوچک بسیار پیشرفت کرده است. استفاده از این مولد هادر محیط‌های مختلف (اعم از صنعتی، مسکونی و تجاری)، شرایطی را فراهم آورده است تا هزینهٔ تولید برق توسط آن‌ها بویژه در صورت بازیافت حرارت (تولید هم‌زمان برق و حرارت) در غالب موارد کمتر از روش‌های متداول تأمین برق باشد.

وی ادامه داد: گاز سوزبودن این مولدها و امکان رعایت استانداردهای زیست محیطی از دیگر مزایای آن‌ها به شمار می‌رود.

آسیایی مشارکت بخش خصوصی و حمایت وزارت نیرو را در اجرای این طرح ضروری و مهم دانست و خاطر نشان کرد: وزارت نیرو بمنظور افزایش بهره‌وری انرژی، گسترش مشارکت بخش غیر دولتی در تأمین برق و آزادسازی فضای بازرگانی برق در کشور، حمایت‌های مؤثر را از سرمایه‌گذاری در احداث مولدهای مقیاس کوچک گازسوز انجام خواهد داد.

گزارش ارسالی حاکی از این است که از سال 1392 تا کنون شرکت برق منطقه ای فارس با همکاری شرکت‌های توزیع نیروی برق و بخش خصوصی، از شش نیروگاه در سطح استان فارس به‌میزان 34 مگاوات ساعت به بهره‌برداری رسانده است.

آسیایی درپایان سخنان خود گفت: تمامی هزینه‌های این نیروگاه‌ها شامل طراحی، خرید و احداث توسط سرمایه گذار پرداخت خواهد شد و در نهایت تولید این نیروگاه به شبکه برق کشور تزریق می‌شود.

شایان ذکر است که وزارت نیرو به‌منظور حمایت و جذب سرمایه گذار، با عقد قرارداد خرید تضمینی برق، خرید انرژی تولید شده از سرمایه‌گذاررا به مدت پنج سال تضمین و سوخت مورد نیاز را تأمین می‌کند.

پایان پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: