اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - 06 August 2020
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه بار سنگین مدافعان سلامت را کم کرد، ابراز همدلی از طرف اقشار مختلف مثل هنرمندان بود .
ابراز همدلی هنرمندان، سختی کار مدافعان سلامت را کم کرده استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی وزیر بهداشت در آیین رونمایی از قطعه «مدافعان سلامت» ارکستر سمفونیک تهران که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: هنرمندان ما چه برای ساخت سریال و چه ساخت برنامه‌های هنری در حال تجربه شرایط ویژه‌ای هستند، همان طور که مردم ما شیوه جدیدی از زندگی با کرونا را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: همکاران ما در اوج تحریم‌ها، مبارزه بی امانی با کرونا داشته و عزیزانی را به عنوان شهدای مدافع سلامت از دست دادیم که برای روح آنها آرزوی آرامش داریم.

نمکی گفت: تفاسیر مختلفی درباره هنر وجود دارد، اما همواره می‌گویم که هنر زبان گفتمان عاشقی است و هنرمند عاشق دل‌سپرده‌ای به پاکی و زلالی و شفافیت است و موسیقی در اوج همه این زیبایی‌ها قرار دارد. این گفته منتسب به بتهوون که می‌گوید آنجا که قلم از نوشتن می‌ماند و زبان از گفتن باز می‌ماند، موسیقی آغاز می‌شود.

یکی از زیباترین آمیزه‌های شعر و موسیقی در بزرگداشت واقعه کربلاست
وزیر بهداشت گفت: یکی از زیباترین آمیزه‌های شعر و موسیقی در بزرگداشت واقعه کربلاست و اگر در موسیقی مقامی این سرزمین و عرصه تعزیت انجام بدهیم، می‌بینیم در تاسوعا و عاشورا هم موسیقی ایران زمین حماسه خلق کرده است. اگر نقارخانه را در زیارت علی‌ابن موسی‌الرضا ببینیم هم مشاهده می‌شود که اگر زبان شیعه را ببندند هم با طبل و سورنا و ادوات موسیقی، مظلومیت پیشوایان شیعه را بیان می‌کند.

وی اظهار کرد: کسی که به عنوان مدافع سلامت، دل به آتش می‌زند هم عاشق است و در این راه به هدایت رسیده است. عشق مرحله‌ای فراتر از همه زیبایی‌ها و پاکی‌های جهان است. بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در روزهای اول این قدر وحشت ایجاد کرده بود که حتی همراهان بیمار هم فرار می‌کردند و همکاران ما تن به آتش می‌زدند و تعدادی از همکاران ما به شهادت رسیدند.

نمکی درباره قطعه «مدافعان سلامت» نیز گفت: این قطعه موسیقی بسیار قابل تحسین است و جای تشکر دارد. این کار تحسین شده بر مبنای یک مدل جدید برای ارائه هنر شکل گرفته است. امیدواریم با این شیوه جدید شاهد آثار ناب دیگری هم باشیم.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: