اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - 05 August 2020
برای نخستین بار در کشور در حال اجراست؛
مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال و تونل شرکت فاضلاب تهران گفت: دومین تونل بلند انتقال فاضلاب تهران با هدف جمع‌آوری فاضلاب مناطق مرکزی و غرب تهران به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
اجرای دومین تونل بلند انتقال فاضلاب تهران به‌صورت مکانیزهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،‌ داود سعادت‌لطفی با اعلام این خبر افزود: تونل فاضلاب‌رو غرب با ظرفیت عبوری ۱۷ مترمکعب در ثانیه، جمعیتی معادل سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت شهر تهران را زیر پوشش خدمات طرح فاضلاب تهران قرار می‌دهد.

او گفت: این تونل با قطر داخلی سه متر از مسیر ۳۰‌ متری ‌جی، بزرگ‌راه آیت‌الله سعیدی، خیابان زرند و بهار، بزرگ‌راه آزادگان عبور می‌کند و به تصفیه‌خانه فاضلاب فیروزبهرام منتهی می‌شود.

به گفته مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال و تونل شرکت فاضلاب تهران، این تونل به صورت مکانیزه EPB_TBM (ماشین حفاری تمام مقطع تونل از نوع متعادل‌کننده فشار زمین) با اجرای پوشش محافظتی در برابر گاز H۲S به روش HDPE ( پلی‌اتیلن با دانسیته بالا) برای نخستین بار در کشور توسط شرکت فاضلاب تهران اجرا شده است.

او ادامه داد: پروژه تونل فاضلاب‌رو غرب با مبلغ اولیه ۴۸ میلیارد ریال و با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های شرکت فاضلاب تهران در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.



نام:
ایمیل:
* نظر: