اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 04 August 2020
رییس بنیاد شهید:
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگرانتاکید کرد: خبرنگاران نیز در آغاز شیوع این بیماری خطرناک دوشادوش کادر پزشکی اقدام کردند و آنان را در مبارزه با شبکه های خبری در فضای مجازی که جریانهای ناامید کننده علیه کشور به راه انداختند، یاری کردند.
خبرنگاران دوشادوش جامعه پزشکی حرکت کردندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید اوحدی روز سه‌شنبه در نشست صمیمی با خانواده شهدای عرصه رسانه و مدیران مسئول خبرگزاری ها  نشریات و پایگاههای خبری در سالن شهید رسول زاده، با بیان اینکه نقش خبرنگاران در جامعه امروز یکی از مهمترین نقش ها است، افزود: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی تحول در همه امور بود که رسانه های ما نیز تحول جدی در پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی با اشاره به تاسیس نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، سپاه و بسیج و همچنین نامگذاری ایام برای بزرگداشت اقشار مختلف و شهدای آن عرصه گفت: روزهایی مانند ۱۳ آبان روز دانشجو با نام شهدای پیرو خط امام(ره) مانند شهید رجب بیگی و روز دانش آموز به یاد شهید فهمیده و روز خبرنگار هم در سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی برای بزرگداشت مقام شهدا نامگذاری شده اند.

کادر پزشکی در مقابله با کرونا ایثار می کنند 
معاون رییس جمهوری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اقدامات و ایثارگری کادر پزشکی و پرستاران در کشور گفت: این قشر با اقدامات و ایثارگری و از خود گذشتگی، جان عزیز خود را فدای هموطنان کرد و فرهنگ ایثار و مقاومت را تداعی کردند.

خبرنگاران دوشادوش جامعه پزشکی حرکت کردند 
اوحدی افزود: خبرنگاران نیز در آغاز شیوع این بیماری خطرناک دوشادوش کادر پزشکی اقدام کردند و آنان را در مبارزه با شبکه های خبری در فضای مجازی که جریانهای ناامید کننده علیه کشور به راه انداختند، یاری کردند.

رییس بنیاد شهید تاکید کرد: بستر فرهنگ ایثار و شهادت مناسب ترین الگو برای رسیدن به قله گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بنیاد شهید گنجینه ای از اخبار ایثار و مقاومت را در اختیار دارد و برای انتشار فرهنگ ایثار و شهادت این گنج را در اختیار رسانه ها برای انتشار و تولید قرار می دهد.

سهمیه دانشجویان شاهد به قوت خود باقی است 
اوحدی درباره سهمیه دانشجویان شاهد گفت: این سهمیه مصوبه مجلس شورای اسلامی است، هیچ فردی نمی تواند آن را حذف کند وی همچنین تاکید کرد که مطالبات بیمه دی بزودی پرداخت و مشکلات درمانی ایثارگران و خانواده های تحت پوشش بتیاد رفع می شود .

جریان رسانه در مقابله با کرونا مشارکت ایجاد کرد 
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه نقش اطلاع رسانی در جهان بسیار مهم است، گفت: امروز حدود ۶ میلیارد خبرنگار شهروند در جهان داریم که با تلفن های همراه خود اخبار را منتشر می کنند.

محمد خدادی با بیان اینکه ایران امروز مورد هجمه وسیع شبکه های خبری قرار دارد و صدها شبکه های فارسی زبان قصد دارند عقاید و اصول ما را هدف قرار دهند، اظهار کرد: خبرنگاران تا سر حد جان خود تلاش دارند تا با این هجمه مقابله کنند و شهید صارمی و شهدای عرصه رسانه نمونه بارز این مقاومت در کنار سالار شهیدان مقاومت حاج قاسم سلیمانی هستند.

وی با یاد کردن از نقش رسانه ها در کنار کادر پزشکی در بحث بیماری کرونا گفت: بخش درمان بیماران دو وجه دارد که درمان بخش جسم آنان در اختیار پزشکان و پرستاران و بخش روح آنها نیز با تلاش رسانه ها و خبرنگاران مداوا می شود. 

حاجی آبادی مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید نیز گفت: عرصه رسانه، شهدای زیادی را تقدیم اسلام ایران و مقاومت کرده که یاد همه این عزیزان را گرامی می داریم و یاد کنیم از شهید محمود صارمی که روز خبرنگار به نام این شهید نامگذاری شده است .

در این نشست مسئول پایگاه خبری فاش نیوز، حجت الاسلام محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، رییس خبرگزاری ایسنا،پدر شهید افشار خبرنگار شبکه خبر، سینا صارمی فرزند شهید محمود صارمی، مسئول پایگاه شهید خبر رضایی مجد خبرنگار جانباز و ایثارگر ایرنا و تنی چند از خبرنگاران جانباز و ایثارگر سخنانی را در راستای انتشار فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کردند .

این نشست با قدردانی رییس بنیاد شهید از خانواده شهید صارمی، شهید افشار و مرحوم روح الله رجایی پایان یافت.



نام:
ایمیل:
* نظر: