اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 04 August 2020
وزیر کشور بزرگترین تحریف را ناامید کردن مردم و کم کردن اعتماد آنان به دولت دانست و گفت: در نتیجه این تحریف، مردم تحت تاثیر شبه رسانه و رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرند.

وزیرکشور: بزرگترین تحریف ناامید کردن مردم است

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به انجام اقدامات  این ستاد در دو سال اخیر اظهار کرد: در این مدت اگر شرایط رسانه‌ای مناسب فراهم نمی‌شد، وضعیت کشور می توانست نامناسب‌تر باشد.

وی افزود: در این دوره دو ساله در موضوع تأمین کالای اساسی، بازار، قیمت کالاها، نظارت، بحث خودرو و مسکن، ارز و حتی در خصوص بنزین تصمیمات خوبی در این ستاد اتخاذ شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همواره نگاه پیشگیرانه به مسائل وجود داشته، گفت: اصل و مبنای تشکیل این جلسات  ایجاد هماهنگی میان رسانه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی بود تا علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی در جامعه، تلقی و نگاه مردم و افکارعمومی نسبت به شرایط اقتصادی واقع بینانه شود و امکان همراهی و هماهنگی با دولت و دستگاه‌های اجرایی در مقابل هجمه‌ها فراهم شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حوزه کاری این ستاد اطلاع رسانی در حوزه اقتصاد بود، گفت: در عین حال این ستاد با نگاه پیشگیرانه و متناسب با احتمال ایجاد نگرانی‌ها در افکارعمومی در برخی مسائل اقتصادی، پیشاپیش نظرات خود را اعلام و موضوع را پیگیری می‌کرد که در این حوزه هم اقدامات زیادی انجام شد.

رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور تصریح کرد: از زمان تشکیل این ستاد در دو سال اخیر یک‌هزار مصوبه داشتیم که بیش از ۷۰۰ مصوبه پیشگیرانه بوده است.

وزیر کشور با تشریح شرایط اقتصادی کشور و برخی مشکلات مزمن اقتصاد ایران در بیش از ۷ دهه اخیر  به تبعات اقتصادی شیوع کرونا در جهان اشاره کرد و گفت: همه کشورهای دنیا دچار رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شده‌اند و کشور ما هم از این آثار مستثنا نیست. ضمن اینکه ایران تحت فشار تحریم های ظالمانه نیز قرار دارد با این همه، کشور با مقاومت و استقامت و یافتن راه حل‌ها در داخل کشور، در تلاش برای عبور از این شرایط و از جمله مقابله با  تحریم‌ها است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه هر کشوری به جای ایران  بود، بر اثر مجموعه این شرایط توان مقاومت را از دست می‌داد، اظهار کرد: ما مردم خوبی داریم که همراهی می‌کنند و رهبری هدایت‌های لازم را انجام می‌دهند و دولت تلاش می کند تا بتوانیم در برابر مجموعه این دشواری ها، مقاومت را معنی و تفسیر کنیم و در مجموع کشور در این مسیر، موفق بوده است.

وی گفت:فارغ از  مسالهرکود جهانی و آثار آن بر ایران، کرونا در داخل کشور نیز، تأثیر منفی جدی اقتصادی داشته و موجب تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها و بروز بیکاری در حوزه های مختلف بوده که آثار اقتصادی زیادی دارد، با این همه فضای داخلی کشور، خوب مدیریت شده است.

وزیر کشور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص دو مقوله تحریم و تحریف گفت: یکی از آسیب‌های جدی ما در بحث افکار عمومی همین بحث تحریف است. از یک سو رسانه‌های بیگانه و معاندین سعی در تحریف و قلب اخبار و واقعیت ها دارند و از سوی دیگر فناوری های جدید و اقبال به این فن آوری ها در غیاب سواد رسانه ای، زمینه موج آفرینی های عمدتاً غیر واقعی را برای شبه رسانه ها فراهم کرده و  در مجموع موجبات تحریف در تصویر سازی ها برای افکار عمومی را فراهم کرده است.

رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی با تاکید بر اینکه بزرگترین تحریف این است که مردم را ناامید کنیم و اعتماد مردم به مسئولان و نظام را کم کنیم، گفت: در نتیجه این تحریف، مردم تحت تاثیر شبه رسانه ها و رسانه های بیگانه قرار می گیرند.

رحمانی فضلی با مرور برخی روندهای تحریف  که نتیجه عملی آن عدم انتقال واقعیت‌های جامعه به مردم است، تصریح کرد: وقتی در عوض نقد افراد، جایگاه‌ها و بلکه نهادها و سازمان ها، مورد تخریب قرار می‌گیرد و زیر سوال می‌رود، عملاً با تضعیف نهادها و سازمان‌های مختلف، بخش از نظام و مجموعه نظام زیرسوال می‌رود و اعتماد مردم به کل کشور تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات رهبری، وحدت، انسجام، کارآمدی، امیدسازی و امیدآفرینی، اعتمادسازی و تقویت مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد و خط سیر مدنظر ایشان را دقیق پیگیری کنیم.

رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اظهار کرد: بیان مشکلات برای افکار عمومی، هیچ تلازمی با تصویر سازی از دوگانگی، چندگانگی، دعوا و اختلاف ندارد و نباید اخباری که موجب انشقاق جامعه می شود، پر رنگ شود، در مقابل  باید سعی کنیم امید و انگیزه را به جامعه منتقل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نحوه بیان مسائل انتقادی، افزود: در این شرایط، انتقادات باید منصفانه و کارشناسانه باشد و همه نیز بتوانند از خود دفاع کنند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود بر نظارت بیشتر بر بازار و قیمت کالاها تاکید کرد و گفت: به خصوص در کالاهایی که ارزهای دولتی بدان تعلق می گیرد، باید نظارت بیشتر اعمال شود و رسانه ها هم در مدیریت این امر باید کمک کنند. اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده که باید به مردم اطلاع رسانی شود.

رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی خاطرنشان کرد: در این جلسات هم درحوزه افکار عمومی و اطلاع رسانی به وسیله رسانه ها و هم در حوزه پیشگیری از حوادث ایفای نقش شده است و امیدواریم در صورت تداوم جلسات، بیش از پیش موثر واقع شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: